söndag 31 oktober 2010

Vilken helg!

Oj, oj, oj... Nu är jag verkligen trött! Det har varit tre intensiva dagar. Full rulle...

Började fredagen med strålning 08:30, sedan var det dags att gå i samtalsgruppen tillsammans med 7 andra fantastiska kvinnor. 9 till 13 höll vi på. Mycket bra att få träffa andra i samma situation, vi är i olika åldrar och olika stadier men jag känner på mig att detta kommer att bli super. Otroligt värdefullt att få prata med andra som förstår vad man menar.
Väl hemma så tänkte jag vila, men jag var för uppe i varv så jag följde med tjejerna på träning 14-16. De följde med två kompisar hem och stannade kvar över natten. Killarna skulle iväg på första cupmatchen i hockey vilken jag inte ville missa... Efter lite onyttig middag i min ensamhet åkte jag iväg till Ishallen och fick se grabbarna kämpa hårt.

På lördagen var det 3 hockeymatcher på schemat för killarna samt innebandymatch på förmiddagen för flickorna. Efter att tjejerna blivit anlitade som hundvakter till hockeyföräldrar så följde även de med. Fick se 2 spännande matcher, missade första då den var samtidigt som innebandyn. Var hemma runt 19:30 och då drog tjejerna ut och spökade en liten, liten stund.

Helgen avslutades med placeringsmatch för killarna, som jag inte kunde se... Var istället på handboll med ena dottern. 3 matcher och typ 15 mil i bilen blev det för oss idag. Efter att ha fixat middag så har jag äntligen landat i soffan. Tur att man skulle ställa om klockan till vintertid idag, fick en bonustimme ju - en riktigt välbehövlig sådan. Känns roligt att ha fått vara med om så mycket fantastisk idrott, samtidigt som jag är rätt slutkörd nu.
Tror jag ska fixa lite godis och kura ihop mig under filten, kanske tända lite ljus... Maken har just skjutsat iväg tjejerna som ska sova borta, sonen har gått till en kompis en stund. Lugnt och tyst som omväxling denna helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar