söndag 3 oktober 2010

Det går rätt bra :)

Söndag idag och det går faktiskt riktigt hyfsat. Har ju inte haft några högre förväntningar på måendet.... Tradolanet gör sitt, hittills. Jag har klarat mig utan att ta maxdoser och det känns bra. Smärtan är inte borta, men klart dämpad. Känner mig lite darrig och smått yr och har lite huvudvärk men det tar jag hellre än smärtan. Fingrarna domnar ännu och sårigheten i munnen är så klart tillbaka. Svettas i omgångar oavsett om jag är stilla eller uppe. Har sovit två hyfsade nätter med hjälp av insomningstabletter och det är skönt. Somnade om i morse och sov till 10:30, då en av döttrarna väckte mig. Omtänksam tjej! Tur att barnen är så pass stora att de fixar frukost själva... Sedan tror jag att de tycker det är ganska skönt att få slappa en hel förmiddag :)

Igår hämtade svågern upp tjejerna för en liten utflykt, sedan var de ute med vänner till middagen. Skön vila för mig. Idag har mormor tagit med dem på lite shopping, och självklart kom de hem med lite nya kläder...

Ena dottern börjar känna sig krasslig - ont i huvudet och halsen sa hon när de kom hem från stan. Ville inte fika, men har fått en isglass och en ipren. Så typiskt om det kommer något nu, när jag går in i lägsta perioden... Måste ringa vårdcentralen i morgon tror jag om hon fortsatt har ont i halsen, det går både förkylningar och halsfluss och då kanske det är läge för penicillin...

Mamma hade med sig nybakta bullar som vi mumsade på när de kom tillbaka - och det var "gott" eller vad man ska kalla det - kände av kanelen och sockret så det kändes som en riktig delikatess. Och så luktar det ju sååååå gott med nybakta bullar! Tur att man har doftsinnet kvar och kan äta lite med smakminnet. Åh vad jag längtar tills jag "får äta" (det gör jag ju ändå) och njuta av alla goda smaker - nu är det inte sååå många dagar kvar!

Make och son som är på hockey hela helgen har skördat stora framgångar. Så roligt att det går bra för sonen och hans lag:) De kommer hem ikväll och lär vara väldigt trötta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar