torsdag 7 oktober 2010

Ääääääntligen!

Till slut fick jag till det och har sovit en hel natt!!! YES! Smitade till sängen i samband med att killarna kom hem från träningen vid 22. Tog en insomningstablett och lyckades somna före maken!!! En lång natt. Sovit som klubbad till 06 och sedan tupplurat igen 7-8. Som balsam för hela mig. Jag har ingen aning om han snarkat, märkte inte när övriga steg upp. Kände inte ens makens hejdå-puss :(

Det är lite, lite bättre i fingrarna. Det går bättre att gå, tårna och fötterna är mindre ömma. Benen är fortfarande tunga, som bly. Det går framåt :)

Sista dagen med svampmedicin idag. Nu står bara en ensam burk kvar i köket. Magkatarrtabletterna ska jag äta en dryg vecka till. Sedan är det slut med piller.

Hela veckan har jag haft sällskap av en sjuk dotter. Halsfluss och penicillin... Inte så roligt för henne. Jag har inte varit en bra mamma till henne nu när hon varit sjuk. Hon har legat i soffan, jag i sängen eller i andra änden av soffan.
Tur ändå att hon är så pass stor att hon fixar mycket själv. Idag är hon också piggare, får nog gå i skolan imorgon. Hon har renbäddat sin säng alldeles själv och till och med startat tvättmaskinen med de smutsiga sängkläderna. Fixar och donar i sitt rum. Torsdag är städdag... Så hon gör en riktig genomgång av sitt rum, nu när hon har en hel dag på sig (istället för som vanligt städ mellan skola och middag och därefter träning). Det är magiskt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar