fredag 1 oktober 2010

Kallelse till Strålbehandling

Idag kom ett landstingskuvert igen, denna gång med datum för läkarbesök 18/10 och Herceptin 19/10.
Dessutom följde det med datum för uppstart av strålbehandlingen. Den 19/10 ska jag till Stråldatorn, förmodligen är det inställning av var strålarna ska riktas... Den 25/10 börjar sedan den 5 veckor långa, dagliga strålningen. Hoppas på att få bra information av doktorn den 18:e - tyvärr inte min vanliga doktor, men det går säkert bra ändå. Känns skönt att ha något att planera för... Räknar jag rätt och inga avbrott i strålbehandingarna stör så är 25/11 sista dagen med strålning. Ännu något att se fram emot :)

Natten har varit ok. Sov från 02:30 till 09:30 med insomningstabletten och Tradolan/Alvedon till hjälp. Var lite groggy när jag vaknade men har sovit ostört och det var sååå skönt. Det går faktiskt än så länge rätt bra med smärtorna när jag har fått tabletter att ta till.

Älskade maken har jobbat lite kortare idag, han känner sig förkyld och trött så det är nog skönt för honom med en liten paus.
Har peppat honom att åka och köpa en ny supersnygg jacka som jag sett på MQ.... Han avskyr att handla kläder utan mig, vill att jag ska vara smakråd... Det går ju inte just nu - så nu får han stå på egna ben, hihi... Han ska göra ett försök när han ändå åker för att hämta sonen på skolan - å då får han med sig ett superbra smakråd som säger vad han tycker. Kommer att bli bra. Hoppas, hoppas jackan finns och är lika snygg på som jag tror. Han är så väl värd en ny snygg jacka - och jag är såååå less på hans gamla svarta jackor som ser likadana ut allihopa :) Kanske får någon av jackorna skickas till välgörande ändamål. Håller tummarna för en snygg mannekäng som kommer hem om någon timme...

Idag är det 1 oktober. Den månad när bröstcancer står i särskilt fokus. Jag har alltid tittat på galan och varje år köpt ett Rosa Band. Undrar hur det kommer att kännas i år, när jag själv är drabbad? Har fått en länk till en hemsida där en kvinna tillverkar egna smycken. Fantastiskt fina smycken har hon. Under oktober skänker hon en del av intäkterna för utvalda smycken till Cancerfondens Rosa Bandet kampanj.
www.mawi.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar