fredag 15 oktober 2010

Härliga fredag

Hemkommen efter träff med 6 fantastiska arbetskamrater. God mat, gott vin - jaaa jag känner en hel del god smak nu :))))
Mycket surr om jobb, barn, flytt - en kollega ska sluta och flytta - hockey, ja allt möjligt trevligt. Mycket energigivande och trevligt. Vi tog en promenad från jobbet till stället vi skulle äta på och naturligtvis var jag en riktig bromskloss. Så fort vi kom in på matstället så damp jag ner på en soffa medan de andra dividerade om det var tillräckligt god mat eller om vi skulle gå vidare... Pulsen hög och svettfaktor 100... Vi blev kvar och jag åt en riktigt god toast med fläskfilé.

Just när det närmade sig hämtning så såg jag (och de såg mig) fem tjejer ur personalen. De hälsade, men vågade inte närma sig... När jag skulle gå så kunde jag inte gå ut utan att stanna till och prata med dem. Så trevligt. De saknar mig och undrar när jag kommer tillbaka. Roligt att höra när man varit borta i över 6 månader :) Säkert lite jobbigt för dem att se sin chef cortisonsvullen och med mössa på huvudet... De frågade lite och sa att de tänker mycket på mig. Jag lovade att komma och hälsa på dem när jag är tillräckligt pigg.

Jag har promenerat idag med. Två gånger, två kortare promenader. Gårdagen blev promenadlös - först snöstorm och sedan halka. Inte läge med promenad på vår superbranta väg. Hoppas på fint väder i helgen och flera härliga promenader.

2 kommentarer:

  1. Underbart när smaken i munnen kommer tillbaka:)

    Hoppas du får en fin helg,
    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  2. Jaaa Lisbet! Det är härligt. Väntar med spänning på fler smaksensationer framöver :)
    Jag önskar dig en trevlig helg tillbaka,
    Kram Malin

    SvaraRadera