torsdag 14 oktober 2010

Kurardag

Det blev snö, precis som prognosen sa. På detta stormbyar. Det snöar både horisontellt och vertikalt. En riktig kurardag med andra ord.
Får se om vi vågar oss ut och handla... Maken rapporterar om riktigt dåligt väglag. Fast barnen MÅSTE ha varmare kläder!
Hur maken ska kunna göra sitt jobb om vädret håller i sig vet jag inte. Hans tjänstebil har inte vinterdäcken på och tid för bytet är bokat nästa torsdag. Han kanske måste sitta hemma och ringa kunderna istället... Vilket vore trevligt för mig. Sällskap :)

Jag vaknade av mig själv före 09:30 idag. Så duktigt av mig :)
Gick och tog en dusch och IIIIIII var där inte en spindel på golvet. Den traskade runt runt. JAG HATAR SPINDLAR!!!!! Kläderna la jag på toalettstolen, stadig blick på var den äckliga rackaren var under tiden jag duschade, torkade, smorde in kroppen och klädde på mig. När jag var klar traskade den in under badkaret. Så gick jag av en händelse förbi i groventrén... var där inte en ÄNNU STÖRRE äcklig spindel... IIIIIII... Och jag som är ensam hemma. Ingen make och inga barn som kan döda de rackarna åt mig. Jag har ingen aning vart den där stora tagit vägen, klarar inte av att stå och titta på den stora saken. Usch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar