lördag 16 oktober 2010

Kroppstemperatur

Oj, vad min kroppstemperatur svajar. Varm - kall - varm - kall.... Kallas kanske vallningar? Natten har varit sisådär. Jag som alltid velat ha varmt, elementen på 20 grader, täcke nästan över huvudet. Aldrig mindre än hela kroppen invirad i varmt, skönt täcke.... Ibland även mysig pyjamas för att ha det riktigt ombonat och varmt. Nu ska elementen vara av, temperaturen är runt 18 grader i sovrummet. Täcket åker av, så på igen, av... I natt har det varit många vakna stunder när kudden måste vändas - den blev för varm, täcket måste vändas av samma anledning. Mössan är på och så tar jag av den för att det blir så varmt.... Några minuter senare ska allt på igen för då blir jag mig själv igen och då fryser jag. Vet inte hur många gånger jag varit vaken. Sov bäst på morgonkvisten, tills maken kom och hade gjort frukost vid 10.

En sedvanlig dusch för att få bort äckelkänslan av allt temperaturskiftande... Så fräsch man känner sig när man är nyduschad! Jag lyckades fila fötterna och klippa tånaglarna också. Välbehövligt :)

Har i alla fall varit ute på en härlig promenad i det fantastiskt vackra vädret. Skönt att få solen i ansiktet (även om det rinner konstant ur ögonen). Känner mig riktigt nöjd att jag tagit mig uppför de branta backarna. Fick sitta en bra stund när jag kom in innan jag kunde ta av mig alla ytterplagg. Skön vila efteråt. Skulle behöva sova nu känner jag, men vågar inte eftersom det förmodligen ställer till det med nattsömnen.

1 kommentar:

  1. Känns igen, varm och kall hela tiden, visst är det vallningar... och ögon som rinner konstant... Men skam den som ger sig, vi kämpar på :)

    Kram Lisbet

    SvaraRadera