måndag 4 oktober 2010

Sömnlös natt...

Inatt har det varit illa. Fick hem trött make och son som snabbt gick och la sig. Jag har en storsnarkande make som brukar skona övriga familjen med allehanda preparat - så att vi och han får sova... Han glömde igår, somnade utan att preparera sig. Suck!!
Själv har jag ju en konstig sömncykel vid den här perioden så vid 01:30 tog jag insomningstabletten för att kunna sova. Gick inte. Snarkningarna och alla tankar som virvlade runt i mitt huvud satte stopp för det. Jag nog halvslumrat ett par timmar och fick min "nattsömn" först vid 04. Blev väckt vid 07:30 av de två barn som skulle till skolan. En tjej hemma i hög feber och halsont sov vidare. Jag somnade igen strax efter 08 och blev väckt av telefonen vid 10. Ingen bra dag känns det som.
Kommer att ha en trött och grinig make i eftermiddag tror jag - han har sovit väldigt illa. Jag har puttat på honom mest hela natten för att han inte ska snarka. Oavsett vilket läge han ligger på så snarkar han när det blir de här perioderna. Synd om honom för han får ingen ordentlig sömn - och synd om oss som störs...

Har dock inte behövt ta någon Tradolan på förmiddagen idag. Tänk om det redan blir bättre med värken, trots att det är sista utfasningsdagen med cortison idag... Tänk om? Ropar inte hej ännu tror jag. Känner ändå av kroppen men det är helt ok. Domnade fingrar, huvudvärk, darriga ben tunga som bly - känns det igen... jodå. Får se hur det utvecklar sig.

Undrar vad det ska bli för något i magen idag. Sjuka dottern har testat fil och the - utan att ha fått ner nästan något... Jag är hungrig men inte sugen på något... Middagen fixar mamma som tur är, men det är väl bäst att även äta något till lunch...
Känner mig trött, irriterad och oinspirerad.
Tog en tur med bilen till affären och köpte baguette som dottern ville ha, jag fick ner en bit jag också... Usch vad jobbigt det var. Pulsen på max trots att jag rör mig som en sengångare. Samma mönster som tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar