onsdag 13 oktober 2010

Brrrr...

Nu verkar det som att första snön ska falla över Västerbottens kustland i natt och i morgon. I alla fall om man får tro VK och SMHI. Brrr. Det har varit kalla nätter och mornar i flera dagar, -3 i morse när barnen skulle iväg till skolan.

http://www.vk.se/Article.jsp?article=385369

Jag som tänkte ta bilen och handla vinterjackor med tjejerna i morgon när de kommer hem efter skolan, känner att jag skulle orka med den utflykten. Bilen har fortfarande sommardäcken på... Det går ju inte om man får tro prognosen om 5 cm snö... Det är verkligen hög tid för stackars barnen att få på sig varma jackor. De klär sig nu i flecetröjor och höstjackorna. Får höra med maken hur jag ska göra när han och sonen kommer hem från hockeyträningen.

Jag har varit lika duktig som de två tidigare dagarna denna vecka. 30 minuters promenad till mamma. Mamma tyckte till och med att jag såg mindre slut ut idag när jag kom in genom dörren, även om jag själv tyckte att det var lika jobbigt som igår. Barnens kusiner var där och lille 2½-åringen blev såååå glad när jag kom in genom dörren. Vad glad man blir! Han vrålade rakt ut :))
Efter middagen så kom han på att han ville mysa med mig och kröp upp i mitt knä. Jag fick så många goa kramar av lillkillen så man blir aldeles varm. Han har nog längtat efter mosters kramar som han inte fått på ett tag... Härligt!

Kan också avslöja att jag sover nu. Maken ringde 11:30 idag.... och väckte mig. I går väckte han mig 10 vilket nog var bättre... Får se när jag somnar ikväll. Men det är skönt att få sova. Nackdelen idag var att sonen hade studiedag och inte vaknade när tjejerna och jag steg upp. Jag somnade om vid 8 och sov som sagt skönt ett bra tag... Maken hade skickat sms till sonen vid 9, vilket sonen svarat på men sedan somnat om :)
Vi åt frunch kan man lugnt säga.

Ögonen rinner och rinner. Precis som de gjort tidigare. Hoppas det avtar till veckan - som förut. Trist när man känner sig lite piggare och vill försöka sminka sig lite mindre sjuk.
Fingrarna och naglarna är fortfarande ömma, kan t ex inte öppna en mjölkförpackning. Oljar och fixar med naglarna - det finns en oroväckande mörkröd rand på samtliga naglar. Den är dock inte mer än ett par millimeter bred och har inte blivit mer. Än. Tror jag ska försöka mig på att måla dem ikväll.
Jag skulle behöva göra ett fotbad och klippa tånaglarna men så länge fingrarna beter sig så här så går det inte. Kan inte klippa hårda tånaglar... Fötterna är torra som fnöske och skulle behöva badas och filas och smörjas. Det får bli när det blir, så länge inte tånaglarna blir så långa att jag måste byta upp skostorleken :)
Håret funderar jag lite på, ska jag raka en sista gång och sedan låta det växa fritt eller kommer ännu en omgång håravfall? Det finns lite stubb och kala fläckar, frågan är om det blir fler kala fläckar de närmaste dagarna? Nu är det 15 dagar sedan sista behandlingen, det borde bli håravfall innan helgen i så fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar