söndag 17 oktober 2010

Härliga söndag

Vilken härlig dag det varit idag! Lugnt och skönt, flickorna har haft kompisar här hemma. De har lekt ute och inne. Pojkarna har varit på hockey hela dagen.

En härlig höstpromenad, regnet vågade inte riktigt börja droppa, och promenaden förlängd för första gången :) Gick i 40-50 minuter... Glömde titta på klockan. Kändes bra i kroppen i alla fall. Inte fullt så andfådd som tidigare dagar, men det är klart - jag har ju promenerat 6 dagar av 7 :)

Har varit och tittat på kattungarna idag, de var jättesöta. Sonen har också varit dit en kort stund. För att testa. Nu känner han sig påverkad, nästäppan kommer smygande och han gnuggade ögonen. Tror inte han ville reagera för när jag frågade om det kliade i ögonen så sa han att han gnuggade för att han var trött... När nästäppan kom så kunde han ju inte neka till att han reagerar längre...
Lite olustigt var det att gå hem till grannarna, det var väldigt skitigt där, disk fulla diskbänken, diskhon - ja alla ytor som fanns... En massa lakan, kläder, etc på golvet i vardagsrummet där katterna var. Jag känner att jag har det VÄLDIGT rent och välstädat hemma! Trots att jag ibland känner tvärt om. Nu har jag en bra referensram :))) Åh vad vi har det fint. Fast jag skulle nog vilja ha orken att göra en riktig storstädning.

I morgon är det dags för läkarbesök igen. På tisdag endast Herceptin. Ska bli skönt att inte dippa igen. Denna vecka har jag inte behövt skynda för att hinna "allt" innan nästa dipp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar