onsdag 6 oktober 2010

Trött, tröttare....

... tröttast. Det har varit tre jobbiga dygn. Sömnlösa - trots insomningstabletter. Har jag sovit max 2 timmar i sträck någon gång per natt så överdriver jag inte. Maken har kommit in i en riktig snarkningsomgång, vilket är dålig tajming när jag är så trött och har svårt att somna pga biverkningar. Molvärk i kroppen, fingrarna och fötterna gör ONT. Snarkar han även i natt så är han med på att lägga sig på soffan.

Försökte beskriva hur det känns för sonen idag... Känns som när man klämt sig, eller slagit sig med en hammare. Fast över alla fingrar och tår. Gör ont att knappa på tangenterna. Kör utan nagellack nu, orkar inte måla. Oljar och smörjer flera gånger varje dag. Det är ömt men jag smeker försiktigt varje nagel och hela fingret - ett i taget. Rädd att jag ska tappa naglarna. Fumlig med saker som man annars gör enkelt med händerna, tappar i golvet.

Varit rätt nöjd att skelettsmärtan gått att hålla i schack, har inte behövt äta smärtstillande under dagtid måndag, tisdag och idag. Fast nattetid blir det jobbigt. Höfter, händer och fötter är väl det som irriterat mest. Pirr i benen, varmt, kallt, svettas om huvudet - mössa av, fryser om huvudet - mössa på... I timmar.

Jag vet ju att det vänder, men när man inte sovit på väldigt många dygn så blir det jobbigt. Har inte kunnat sova på dagen heller. Förmodligen kommer jag att få sova hur mycket som helst om ett par dagar. Så har det varit tidigare. Efter cortisonet... Sovit i sängen hela natten, stor del av förmiddagen, en snutt i soffan...

Det var ju lite typiskt i morse när FK ringde... Då hade jag lyckats somna i 20 minuter. Inte gick det att somna om sedan heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar