måndag 13 september 2010

Tung måndag

Känner mig så off idag. Vill bara gnälla, gråta och klaga... Känns som en riktigt tyckasyndommalindag.
Älskade lilla syster fick sig på näbben när hon ringde för att höra hur det var idag. Bara omtänksam och gullig - och jag bara vräkte ur mig negativiteter. Tur jag fick hit henne en stund så jag fick ge henne en kram och be om förlåt för mitt utspel.

Vissa dagar är bara så där. De ingår förmodligen som en del i hela den här resan jag gör - tyvärr. Tror det är omkring samma dag varje gång, när jag går ner i den lägsta perioden... Känner mig trött, andfådd, orkeslös - svettas i omgångar av minsta rörelse. Blir arg och förbannad på mig själv och allt och alla. Trött på värk, sömnbrist, magplågor, svamp i munnen och smaklöshet...
Tyvärr lyckas jag inte sova bort förmiddagen vilket resulterar i att eftermiddagen blir än tröttare och jag blir mer arg, gråtfärdig och tycka-synd-om-mig ledsen, när familjen droppar in. Förstår att jag inte är lätt att leva med dessa perioder. De gör det bra min älskade familj.

Det är som att när man börjar tänka så kommer allt i ett enda virrvar. Mörka tunga tankar av ångest och rädsla. Oros- tankar. Fåfänga tankar. Sociala tankar. Hus och hem- tankar. Ilska på sjukvården - i vissa delar. Inga kläder som sitter snyggt. Tycker själv att jag ser ut som ett spöke - blek, fet och utan ögonbryn och fransar, känner mig allmänt ofräsch. Orkar inget. Klarar väldigt lite själv.
Tålamodet att få önskad hjälp från sjukvården är inte stort från mig just nu. Tre gånger har jag bett min läkare om hjälp med 2 remisser till nödvändiga undersökningar. Fortfarande ingenting. Kunde det bara komma ett tecken på att det är på g så skulle jag kanske varva ner. Nu blir jag bara arg och ledsen. Behöver verkligen få hjälp med armen. Vill inte gå omkring så här... Det räcker med övriga krämpor :(

Jag hoppas, hoppas, hoppas att detta är näst sista cellgiftsbehandlingen någonsin. Att jag bara behöver utsätta mig själv och min omgivning för detta en enda sista gång till. Jag vill vinna detta! Jag ska vinna detta! Jag vill ha tillbaka mitt liv! Ska ha tillbaka mitt liv!
Få tillbaka ork, energi. Få träna, trimma kroppen och äta rätt och bra. Jobba. Umgås med nära och kära - när som helst, utan villkor och begränsningar för att jag inte orkar eller kan. Få tillbaka glädje och kraft. Njuta av varje dag!

Sorry om jag är negativ idag. Men det måste bara få komma ut ur mitt huvud. En annan dag är det bättre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar