söndag 12 september 2010

Japp! Visst fick jag se...

Lyckliga jag som fått se hockeymatcher, gymnastikuppvisning och fotbollsmatch i helgen! Jag (vi) har så underbara barn som brinner för allt de tar sig för!!

Sonen som spelat två träningsmatcher på fredag kväll och lördag var så duktig och kämpade som aldrig förr. Man blir så varm av att se hans iver och spelglädje, som bonus fick han göra 3 av 4 mål!
En av tjejerna var med på en mass-gymnastikuppvisning på Umeås torg på lördagen och gjorde det med den äran. Sedan avslutar vi idrottshelgen med fotbollsmatch i eftermiddag, där tjejerna får vinna och dessutom göra varsitt mål. Jag vet - målen är inte det viktiga, men för barnen verkar det vara det. Vi är ju lika stolta föräldrar ändå. Ett grattis var fick de ialla fall av oss föräldrar - för framför allt fint lagspel, men också så klart för målen.

På fredagen höll jag mig så lugn det bara gick, även på lördagen - fast det blev många timmar uppe och i rörelse. Jag halvsov i bilen den timme det var väntan mellan uppvisning och match.

Värken har varit jobbig dygnet runt. Värst fortfarande i höfter, lårben och knän. Det är jobbigt när man vaknar av värken för att alvedonen slutat värka - så tar det en timme från det den är intagen innan det går att slappna av. Idag söndag har jag dåsat och sovit fram till 12:30 med uppstigning för frukost, medicinering, kaffe... i omgångar. En dusch och vila innan fotbollen så har man nästan gjort en hel dag... Inte hinner man mycket... Känns ändå bra att jag kunnat vila och sova en hel del även med familjen i faggorna.

Eftersom maken skulle ordna med middag pga min orkeslöshet så blev det köpt kinamat till lördagsmiddag... Smaskens! Eller... tror jag i alla fall, det brukar vara supergott! Jag åt i alla fall :) Jag fixade söndagsmiddagen till mig och tjejerna, det gick bra även om det precis som efter förra behandlingen innebar svett, irritation och andfåddhet...

Svåger och svägerska får tillgång till sitt hus nu och påbörjar arbetet med att fixa och flytta hela bohaget. Önskar så att jag kunde få vara med och hjälpa dem! Är så nyfiken på huset och hur det blir! Hoppas ni inte jobbar för mycket i önskan att allt ska bli klart!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar