måndag 6 september 2010

Godkänd "besiktning"

Ja, då är det dagen före Dagen nu då... Näst sista behandlingen.
Värdena var ok och doktor Nisse har gett klartecken för morgondagens Taxotere-behandling. Påbörjar även Herceptinet i morgon, så det blir en låååång dag. Ska börja med Herceptinet direkt på morgonen och då blir det övervakning i 4-6 timmar efteråt. Sedan ger de Taxoteren ett par timmar efter Herceptinet.
Måste även in på onsdag för att få Neulastasprutan, vilket doktorn sa är nödvändigt. Han sa att jag med nästan 100 procents säkerhet skulle bli ordentligt sjuk och ev bli inlagd med penicillin om jag inte fick sprutan. Detta utifrån det väldigt låga antalet vita blodkroppar som konstant svävar på nedersta gränsen. Svårt val va?

Hoppas nu på mindre ont än förra gången, har fått ordination om att förlänga och äta mer cortison i den uttrappande delen för att motverka den smäll jag åkte på sist. Hoppas det hjälper. I annat fall skulle jag höra av mig. Har också fått annan dosering på medicinen mot svamp i munnen - hoppas på mer än 5 dagar med smaklökar denna gång.

Gruvar lite för morgondagen, jobbigt med is-handskarna... Men jag måste försöka.

Nu börjar jag verkligen se sjuk ut. Snart varken ögonbryn eller ögonfransar. Otroligt vältajmat med Feel Good - Look Better på torsdag. Svullen i ansiktet och så klart på kroppen.

Självklart passade jag på att hälsa på kollegorna innan jag åkte hem. Tankade lite energi från dem. Alltid lika underbart!

Måste ju också passa på att berätta lite om hur olika smak man kan ha. Idag i väntrummet droppade det in både män och kvinnor, olika nationaliteter och ålder. Som det brukar vara. En del med sitt eget hår, en del med turbaner eller andra huvudbonader, en del med peruker.
Två kvinnor utmärkte sig väldigt i mina ögon. Den ena med en sjal som var illa knuten och med långa hårtestar som hängde ner. Det var väldigt glest och ojämnt fördelat. Det var inte hur sjalen var knuten som fångade mitt intresse... Den andra hade en sjal och lite hårtestar som stack ut, sedan hade hon tryckt en keps ovanpå. Hmmm. De har säkert samma åsikter och funderingar om mig som tjuras med mössor av olika slag - helst sådana modemössor med "häng" som ungdomar (och jag) gärna har :) Jag hade i allafall svårt att slita blicken från dessa två. Skönt med lite "ögongodis" i det andra så långtråkiga väntrummet :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar