onsdag 22 september 2010

Jobbet idag :)

Idag har jag ännu en gång varit och träffat mina fantastiska kollegor. De är sådana underbara kraftgivare. Spelar ingen roll att det berättas om konflikter, ilska, personer man kunde slippa ha att göra med, glädjeämnen, framgångar... Idag har varit en riktigt härlig dag!!! Så mycket skratt - för det går att skratta åt eländet som dryftas :))) Jag skulle bara vara där en stund, behövde vara med för att slutföra ett arbete då en kollega ska sluta och flytta. Jag åkte dit vid lunch för sällskapet... och blev kvar till 15:30 - oups :) Så är det när man mår gott, glömmer tid och rum. Och trötthet. För trött är jag. Tur att jag somnade om i morse, sov till 10. Då fanns kraft till så mycket tid i härligt sällskap.

Middag hos fantastiska mamma och sedan blev det att snabbt skjutsa sonen på hockeyträning, då de som skulle hämta honom inte svarat på hans sms kl 16 då han undrade över hämtningstiden... De hörde av sig kl 18 när de stod utanför vårt hus, då var vi kvar hos mamma. Vi var rätt säkra på att de skulle hämta omkring en halvtimme senare utifrån träningstiden... Det var inte så lajban när tröttheten satt in. Men, vad gör man inte för sina älskade barn... Bara att bita ihop och sätta sig i bilen.

Jag mår rätt bra nu, förkylningen håller i sig, snyter och snyter... Det som annars irriterar mig mest är mina rinniga ögon och den ständiga mjölksyran i benen - trappor är såååå jobbiga. När jag nu är pigg så vill jag ju sminka mig och få känna mig fräsch. Inte så lätt när jag hela tiden får ha papper i högsta hugg. Att vara ute är ett rent mörker, det är som att gå omkring och gråta hela tiden. Eftersom jag har glasögon så är det inte ett alternativ att använda solglasögon. Linserna har jag inte använt på länge, kanske ska testa om det går - fast samtidigt så känns det som ett bra ögonfranskamouflage med glasögon...

Jag fick nyaste Amelia av en god vän idag. Hon prenumererar och det var flera sidor om bröstcancer i den, så när jag kom hem så fanns den i brevlådan :)
En artikel om Annika är samma Annika som den blogg jag följer - och länkar till från min sida. Mycket bra läsning!!! Kan rekommenderas.

I morgon ska jag på efterlängtad After Home med närmaste kollegorna... Ja, de två i tjänst går på After Work, och vi två som är hemma satsar på det förstnämnda :) Ser fram emot en kväll med mycket skvaller i härligt sällskap. Alla mina kollegor ska träffas för att avtacka kollegan som ska sluta på lunch också i morgon, men det väljer jag bort. Känner att det blir för mycket folk och eftersom jag är rejält förkyld så vill jag inte dra på mig eventuella smittor i större sällskap... Trist - men jag fick säga hejdå till henne idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar