tisdag 28 september 2010

Sista cellgiftsbehandlingen!!!

Äntligen är första delmålet nått. Fått min sista cellgiftsbehandling idag. Känner nästan för att fira med champagne :) Kanske inte så lämpligt med tanke på medicinering i massor, får fira när smärtorna avtagit - och fira ordentligt!
Lyckades nästan helt förtränga smärtan av isbehandlingen, genom vetskapen att det är den sista gången. Visst, jag har typ 15 gånger kvar, var 3:e vecka med Herceptin... men det kräver ingen medicinering alls, ger ingen smärta och inget illamående. Och så strålningen då - som jag förstått ger lokala problem, men i jämförelse med dessa 4 månader med cellgifter... Peace of cake :)))
Nu är det bara att bita ihop och invänta biverkningarna - den SISTA OMGÅNGEN.
Jag hoppas verkligen att behandlingen gjort sitt och att jag/kroppen gjort allt för att jag aldrig någonsin mer får samma hemska besked som den 19:e mars 2010.

Om tre veckor ska jag börja återerövra mitt liv. Sakta rehabilitera min kropp tillbaka till sig själv. Ska börja med promenader igen när orken återvänder och värken avtagit. Längtar så till att komma igång med fysiska aktiviteter igen. Längtar också tillbaka till MIN KROPP. Det är många kilon som ska väck efter detta halvår i sjukdomens järngrepp.
Så ska det bli intressant när håret börjar växa ut... Färg? Hur lockigt kommer det att bli - var rätt bångstyrigt innan... Hur tjockt blir det... var väldigt tjockt innan.
Så blir det så småningom åter till att plocka ögonbryn igen (aj, aj, aj) - för de börjar väl också att återvända så smått om några veckor. Ser fram emot att kunna använda mascara igen också, när ögonfransarna växt ut igen.
Sakta börja återerövra vardagen och familjelivet, jobbet, vänner och umgänge...

Drömmer om att få resa till en varm och solig plats med familjen, det kommer att dröja ett tag tills vi är där - men oh vad skönt det ska bli. Om inte förr så kanske en kombinerad 40- årsresa...
Längtar efter en "vanlig" sommar där vi alla får njuta av familjesemester och vi kan göra vad vi vill, hur vi vill.
Jaaaa, jag har mycket att se fram emot :)

2 kommentarer: