torsdag 23 september 2010

Fantastisk date och ångest

Åh, vad jag har det bra. Mina fantastiska och underbara kollegor och jag har haft en date. After Home/After Work. På en torsdag. Så går det när en kollega har en älgjägare till man. Då funkar inte fredagar :)
Vi har surrat och surrat i flera timmar. Så härligt!!! Pratat barn med föräldraledig kollega, pratat jobb... och liiiite om mig och min sjukdom också, fast det var helt ok. Ätit god mat, druckit vin. Vilken lyx på en torsdag, hihi.

Jag har fått en postavi som jag inte vet vad jag ska göra av... Jag har inte beställt något. Lite orolig för att om jag hämtar ut försändelsen så finns en faktura alternativt dyr returfrakt... Vad kan det vara för något??? Har googlat på företaget. Lush Sweden AB. Säljer finfina grejer och finns i Stockholn, de säljer även på nätet verkar det som. Hudvårdsprodukter, hårvård, badgrejer... Men jag har inte varit inne på deras sida eller ens vetat om företagets existens innan postavin damp ner i brevlådan... Ska jag våga hämta ut det på vinst och förlust.... Hmmm, jag vet inte. För ett par veckor sedan damp det ner en tidning i brevlådan, en prenumeration och inbetalningskort. På en tidning jag inte visste fanns och som jag inte beställt. Då ringde jag och funderade hur det var möjligt och jag fick riva fakturan.... Vad är det som händer i vår värld? Skickar företagen bara ut produkter och hoppas att man ska köpa allt med hull och hår???
Usch vad jag är misstänksam... Men det är lite obehagligt att få saker hemskicksade som det är lätt att bara betala för...

Fredag imorgon och jag laddar och gruvar för nästa vecka. Läkarbesök på måndag, sista cellgiftsbehandlingen på tisdag. Gruvar inte för själva behandlingen - även om isbehandlingen ska göras - men för biverkningarna.... Såååå jobbigt att gå in i det igen. Vet ju att det FÖRHOPPNINGSVIS är sista gången jag ska utsättas, men det är så jobbigt att ha ont, ont, ont och svettas för minsta rörelse, känna mig som 100 år i kroppen, att vara arg och irriterad på allt och alla - utan egentlig anledning, ha svamp och sår i munnen, inte kunna sova när det är natt.... Tog 2 veckor senast. BLÄ!!!!!!! Vet ju ändå att det är som det ska, att det hör till. Snart kan jag börja se framåt. Mot träning i långsam upptrappning, arbete i lagom dos, bättre ork, humörförbättring och att få bli mer mig själv igen, POSITIVA GLADA MALIN. Förstår att det kommer att ta lite tid, att jag inte kommer att orka allt på en gång, men bara att bli piggare och piggare känns positivt. Jag hoppas och ber att detta är sista eldprovet någonsin. Jag vill inte att det ska dyka upp några nya dumma cancerceller i min kropp, någonsin. Jag vill återta makten över min kropp och mitt liv. Jag är redo!

4 kommentarer:

  1. Va inte så himla misstänksam det kan ju tänkas att det är en gåva av någon som tycker om dig och vill uppmuntra...

    SvaraRadera
  2. Nä, det är väl så... Paketet hämtat och det var som du trodde - en fantastisk present. Fast jag vet ännu inte från vem :)

    SvaraRadera
  3. Malin! DU får va arg o ledsen, jag tycker ändå att du är den duktigaste och tappraste person jag vet. Synd om dig att du ska ha så ont men be om bättre hjälp denna gång. Det finns säkert nåt som biter! Kramar i massor!
    PS; När du behöver bada så finns ett härligt badkar i vår källare, Välkommen! B

    SvaraRadera