torsdag 9 september 2010

Sminkkurs idag :)

Äntligen kom dagen jag väntat på ett bra tag nu. Kursen "Look Good - Feel Better" gick av stapeln. Många glada kvinnor i olika åldrar, med olika diagnoser och fas av behandling hade samlats för att få goda råd och tips om hur man ska kunna fixa till ett fejs att vara stolt över...
Det var mössor, peruker och sjalar som en efter en togs av för att inte störa utbildningen. En del hade lite hår, en del - som jag - inget hår, en del hade stripor eller mycket glest kort hår. Mycket skönt att vara en i mängden, att få känna sig "normal" i detta bisarra tillstånd. En del hade fått tillbaka lite ögonfransar, bryn... Vissa hade ingenting alls medan andra - som jag - hade delvis ögonbryn och ögonfransar...

Tre instruktörer höll i den två timmar långa kursen och vi var indelade i lika många grupper. Mycket trevligt, många skratt och en hel del humor bland oss vid vårt bord.
Vi började med fika, sedan fick vi använda rengörningsprodukter innan vi kunde påbörja make-upen.
Det var lite varierande kvalité på produkterna, alltifrån dyra märken till billiga. Det märktes också när man använde dem kan jag tycka. Själv använder jag bra "dyrare" produkter sedan tidigare och när jag använde den Foundation och det Puder som erbjöds så blev resultatet inte så bra... Lite krackelerad och dammig... Men principerna är ju desamma, oavsett om jag använder mina dyra eller de billigare.
Mest nytta hade jag av att träna på att fixa ögonbrynen och kajal runt ögonen. Måste dock köpa en egen ögonbrynspenna då den som följde med i min "Goodie-Bag" inte var rätt färg för mig. Det är en väl gjord investering känner jag, det blev riktigt, riktigt bra när jag fick använda en av mina bordsgrannars ögonbrynspenna.
Det var en rejäl necessär med produkter vi fick med oss hem, väldigt roligt att byta ut lite i sminkskåpet :)
Mina flickor får sig en trevlig överaskning också, en del av grejerna får de ta - som de kan lattja med när de ska "spöka ut sig" :))

Vi fick också se och prova att knyta sjalar på olika sätt, mycket användbara tips.

Jag började ju dagen med ett besök på min gamla arbetsplats, lunch och trevligt sällskap innan jag åkte på kursen. Hem för att serveras middag hos kära mamma... Och nu är jag sååå trött. Men nöjd! Ska bli skönt med en lugn dag i hemmet i morgon eftersom jag nu börjar ha ont i höfter och lår. Precis som "utlovat". Har tagit alvedon hela dagen idag och lär fortsätta med det framöver några dagar. Smaklökarna börjar blekna och tungan är som den är igen. Har börjat få känningar i ryggen också nu på kvällskvisten så det är väl bara att ställa in sig på några dagar med rejäl värk.

I går kväll fick jag en så glad överaskning av min föräldralediga kollega. Hon hade skickat blommor och en trisslott. Åh vad glad jag blev! Tack vännen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar