onsdag 29 september 2010

Neulastasprutan intagen

Sovit oroligt den gångna natten. Vaknat 02, 03, 05, 06... för att vara vaken till strax efter 08 då jag somnade om och sov till 11!!! Magont spökade - som vanligt. Knip, knip, knip... Aj, aj, aj. Det är inte skönt.
När jag vaknade och såg vad klockan var, då blev det lite bråttom. Frukost, mediciner, ta ut sprutan ur kylskåpet. Skulle vara på Vårdcentralen 11:30 för att få hjälp att ta sprutan... Hann i tid i alla fall :)
Under dagen har domningarna i fingrarna återvänt, sprider sig sakta över fingrarna. Benen börjar redan kännas tunga. Smakerna börjar avta. Svettas och fryser i omgångar. Ansiktet hettar och är rödrosigt. Bara att invänta resten av biverkningarna som kommer att sprida sig i kroppen. Intalar mig att ju mer biverkningar desto bättre tar cellgifterna. Så hoppas jag att Tradolanet ska ge mig lite bättre smärtlindring denna gång, för de första två Taxotereomgångarna har jag fått klara mig på Alvedon.

Fick en trevlig inbjudan av min fantastiskt omtänksamma lillasyster idag. En eftermiddag med makeup och styling inklusive fotografering den 31/10... Spännande. Kan bli intressant med hår på utväxt, ögonbryn och fransar har jag ingen aning om hur de börjat hämta sig. Kanske blir jag stylad med lösögonfransar.... Ska bli väldigt roligt i alla fall!
Det var förresten hon som låg bakom det mystiska paketet som satt griller i mitt huvud :) Hon är för himla gullig och påhittig och omtänksam. Tack älskade syster!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar