lördag 4 september 2010

Härlig fredag!

Började dagen idag med lite slappande i sängen... :)
Det var dags för ultraljudet av hjärtat. Apparaten som gör Muga-scint funkade inte, så därför fick jag göra ultraljud istället på hjärt-ekg avdelningen. Det gick jättebra. Tog en hiskelig tid dock, men med ett tillfredsställande resultat så var det värt att ligga på sidan i en timme. Togs typ 40 bilder med och utan ljud och vissa "bilder" var filmsnuttar. Intressant att titta på hur hjärtat pumpar från olika vinklar och vrår.

Efter undersökningen var jag hungrig - lunchdags... Smaskade i mig lite onyttigheter och gjorde lite ärenden på stan innan jag åkte hemåt och fick umgås med underbara Karin i flera timmar. Så trevligt att ännu en dag få prata, prata, prata om allt och lite till :) Hem och fixa lite god middag, som bestod av älgfilé, intogs med potatisklyftor och lite rött vin. Mums! Sedan fotbollsmatch för sonen, en härlig vinst i kvällskylan. Avslutade dagen med sällskap av grannarna som är så trevliga att umgås med. Snacka om att jag fått ha två trevliga sällskapsdagar. Underbart!

I morgon väntar mer sällskap, svåger och svägerska kommer och äter middag med oss. Äntligen! Nu är de inte förkylda längre, så de vågar sig hit. Mycket trevligt ska det bli!

Det är så härligt att få ladda inför nästa veckas behandling med umgänge med fantastiska personer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar