söndag 1 augusti 2010

Vilken helg!

Nu är jag såååå in i vassen trött, men åh vilken härlig helg det blev! Det har varit ett pendlande mellan fotbollsplaner och soffan - där jag snabbt däckat mellan passen. Men så oerhört kraftgivande att få se dem.

Jag har sett alla barnens matcher utom sonens första på torsdagen, vinster och förluster. Jag är så stolt och lycklig över mina barn och deras idrottsliga framgångar. Det blev guld/silver för tjejerna då det blev internmöte i A-finalen idag. Sonens lag förlorade tyvärr kvartsfinalen på lördagen, men de föll med flaggan i topp.

Nu hoppas jag att jag inte tagit ut mig för mycket i min tjurskallighet... Jag ligger här i soffan och kallsvettas... Är trött men inte så att jag kan somna riktigt... Tar mina piller enligt ordination som vanligt...

Tjejerna har inte fått nog av fotbollsspelande efter denna långa cuphelg... De har dragit ihop en massa kompisar och spelar för fulla muggar på vår bakgård. Så härligt det är att höra deras spelglädje där ute :)

Nu börjar hockeylivet för sonen igen, det är snabba kast :) Han har gjort sitt första ispass för säsongen och resten av veckan som kommer är fylld av heldagar på is :)

Käre maken åker på konferens i morgonbitti, nu är hans semester slut :( En hel vecka ska han vara i Stockholm. Blä! Tack och lov för lilla mamma som ställer upp med middagshjälp måndag och tisdag. Snälla hockeyföräldrar som plockar upp sonen till ishallen i ottan och kör hem honom lagom till middagen.

Visst är det härligt att vara idrottsförälder :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar