onsdag 18 augusti 2010

Dagen efter

Redan under kvällen igår började smaklökarna ge upp. Idag känner jag inte många smaksensationer över huvud taget. Det är så tråkigt varje gång. Illamåendet är verkligen mycket lindrigare nu. Jag kan äta - men som sagt det smakar inget vidare, små fragment av vissa smaker känns igen, men annars är det bara något att stoppa i munnen och försöka framkalla smaker ur minnet :(

Var trött hela kvällen igår, men på samma gång pigg. Maken tyckte att jag var lite speedad, jag pratade på och var lite med i samtal... Det har definitivt inte varit så de 3 första behandlingarna, då har jag varit som en zombie som bara funnits med och inte tagit in så mycket av det sociala.

Somnade inte förrän vid 01 och fick sova till 05. Ganska ok faktiskt. Lyckades somna om igen vid 06:30 och sov till 09:30. Skönt. Klarade mig utan sömntabletter första natten i alla fall. Idag är jag trött men känner mig så mycket piggare än tidigare ändå, tror det beror på att jag inte mår så tjyvens.

Har lite känselbesvär i fingrarna idag, kanske är det is-vantarna som ligger bakom, eller också är det biverkningarna som kommer. Lite huvudvärk smyger sig på, vet inte om jag ska försöka mig på en kopp kaffe och se om det är kaffedarret som satt in. Har efter de tidigare behandlingarna inte druckit kaffe på 5 dagar, vilket så klart har känts... Nu mår jag inte så illa så jag klarar förhoppningsvis av kaffelukten... Hjälper inte det så är det kanske läge för en alvedon... Magen är så klart redan paj. Som vanligt. Är också lika härligt röd i ansiktet som de tidigare gångerna.

Fantastiskt ändå att jag vågat mig ut på affären redan idag, sonen och jag följdes och jag hade fungerande hjärnverksamhet - så härligt! Det var ingen storshopping som skulle göras, men ändå. Det gick och jag var klar i huvudet hela tiden, inte så där kallsvettig och darrig som tidigare. Behövde inte gå raka spåret till ryggläge när vi kom hem igen utan kunde sitta med sonen och äta lunch :)

Får hoppas att det fortsätter så här, då är det ju helt ok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar