fredag 20 augusti 2010

Helg på gång!

Som vanligt i vår idrottstokiga familj så är det sport som gäller i helgen. Fotbollsmatcherna avlöser varandra. I morgon lördag är det cup från tidig morgon och på söndag två seriematcher. Naturligtvis ska vi vara fikaansvariga på en av söndagsmatcherna, men för första gången har jag tagit genvägen och köpt färdiga chokladbollar. Orkar inte baka faktiskt, och vet inte heller hur det ska hinnas med... Ska man baka så ska det ju gärna vara nybakt, och det duger inte att komma med en "fredagskaka" på en söndag tycker i alla fall jag. Hoppas jag orkar med en heldag ute, annars kanske vi får ringa en släkting om jag behöver lägga mig, vet också att det finns en familj som drar med husvagnen så det kan ju också vara en lösning. Ser i alla fall fram emot ännu en trevlig helg med mycket sport :))

I kväll drar vi ner husvagnen till sommarstugan och sover där i helgen. Vi ska ha kräftskiva med hela stora familjen på lördag kväll. Ska bli jättetrevligt, hoppas bara det smakar något... Vita vinet får vara, det har bara skapat halsbränna och det är det inte värt - det smakar inte det minsta gott heller när smaklökarna flytt.

I går kväll tog jag mod till mig och tog en sömntablett. POFF vad fort den verkade. Jag tog den, borstade tänderna och gick till sängen. Skulle trycka lite på min fiffiga IPhone, men maken bara kom och tog av mig den och glasögonen och sedan var jag väck :) Fick sova en riktigt härlig lång natt, från 22:30 till 06. Underbart. Kanske gör jag om den "trippen" någon fler natt :)

Värken i kroppen håller i sig, höfterna och armar/axlar bråkar mest och så händerna då. Känner mig tröttare och mer andfådd idag, är lite jobbigt att bära ut grejer till husvagnen. Måste vila mer. Kanske beror det på att jag fasar ut cortisonet för det är lite samma känsla som tidigare. Eller så är det bara biverkningar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar