tisdag 3 augusti 2010

Min rikedom!

Vilka underbara barn jag har!
Efter en natt med dålig sömn, somnade inte förrän vid 02:30 och tidig morgon vid 06:15, för att väcka sonen för sitt hockeyläger kunde jag somna om mellan 8 och 9 i alla fall. Har känt mig darrig och ruggig hela dagen, med huvudvärk och inte något vidare humör. Tjejerna gick upp och gjorde frukost som vi åt tillsammans och sedan ringde deras vänner och bjöd hem dem till sig - inklusive lunch - och kom inte hem förrän träningsdags vid 16.
Jag har verkligen försökt varva ner och sova när jag nu fick chansen att vara hemma ensam, det har bränt bakom ögonlocken hela dagen. Jag har ätit både lunch och ett litet mellanmål för att försöka minska darrigheten och få i mig något. Tog mig ut i det vackra vädret och tänkte att solen kanske kunde få mig att slumra till, men det blev för varmt efter 30 minuter. Vid 15 lyckades jag tillslut somna och sov som en sten i en timma. SÅÅÅ OERHÖRT SKÖNT! Så åkte vi till mamma för middag - jättegod lax :)

När vi kom hem igen kom så den glada, underbara barnaskaran igång med att hjälpa sin slutkörda mamma... Sonen tog dammsugaren och dammsög hela huset, ena dottern tog skurgrejer och städade ena toaletten medan den andra dottern startade smutstvätt och sorterade den rena och torra tvätten. Själv förmådde jag dammsuga soffan innan sonen tog över - jag hade nog en puls på max och sonen bara skrattade åt mina häftiga andetag i soffan :)
De belönade sig själva med god choklad efteråt - det var de värda :))

Vilken rikedom jag har! Eller rättare sagt VI har, min man och jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar