måndag 16 augusti 2010

Halvtid!

Japp, då är första halvlek gjord. Provtagningen och läkarbesöket gick bra. Dagen har varit fylld med trevligheter. Hälsat på chefen som är så himla jättebra. Jag har flaggat för att jag nog behöver lite mental stimulans nu när skolan börjar igen. Jag behöver mina kollegor och kanske lite vettigt att sätta hjärnan i den vecka jag är pigg. Det var inga problem, jag bestämmer dagar och tider och hela alltet. Det är väl toppen det! Blir så glad. Kommer definitivt att spendera åtminstone en dag den pigga veckan på jobbet :) Efter träffen med chefen åkte jag på jobbet och lunchade med några kollegor. Så skönt att prata jobb och inte bara sjukdom. Det behövde jag inför morgondagen. Det märks dock att jag är påverkad av de tre cellgiftsomgångarna. Sååå trött när jag kom hem, kommer förhoppningsvis att somna relativt tidigt och sova gott i natt :)

I morgon kopplas jag fast igen, för att nu påbörja kurerna med Taxotere. Det blir inget Herceptin denna gång, de vill först kontrollera hur jag reagerar på Taxoteret. Läkaren berättade också att jag kommer att få göra en undersökning av hjärtat innan nästa behandling, det är standard att göra det och man vill vara säker på att hjärtat klarar behandlingen bra. Det känns tryggt att ingenting lämnas åt slumpen måste jag säga.
Tydliga, skriftliga instruktioner om hur och när jag ska medicinera fick jag denna gång. Det känns pirrigt att äta så mycket cortison som man ska göra. Jag har bett om insomningstabletter och kommer att ta dem medan jag äter så mycket cortison. Jag behöver verkligen sova för att fungera någorlunda. Det har ju gått bra så länge det varit sommar och sommarlov för barnen, men när skolan börjar kan jag ju inte sova förbi väckningstider om jag snurrar dygnen fram och tillbaka. Vi får väl se om jag klarar mig utan några dagar i början eller om det blir kaos på en gång...
Herceptinet får jag nästa behandling om allt går som det ska.

Nu har jag tagit de första 16 cortisontabletterna, nästa dos blir i morgon bitti... Peppar, peppar och hoppas jag får sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar