tisdag 24 augusti 2010

Bättre...

Idag mår jag bättre. Så skönt. Har bara tagit alvedon på förmiddagen och kanske hoppar jag över det ikväll om det inte blir värre. Fortfarande känns det som att jag är sjuk, ont i kroppen ungefär som när man har hög feber. Har lite ont i halsen, vet inte om det är svampinfektionen som sökt sig ner i halsen eller om det är en förkylning på gång... Så länge jag inte har feber så är det väl bara att avvakta. Har blött lite näsblod idag men det gick över fort. Jag har spenderat största delen av dagen i soffan. Naglarna har fått sig en omlackering i brunt... Läste att det är höstens nagelfärg. Inte riktigt min favorit, men när jag blir piggare så blir det nog en tur på stan för att leta snygga höstlack :)
Fixat med lite middag men blir på så dåligt humör när svetten lackas om huvudet och pulsen går på högvarv - fick ett utbrott på maken bara för att jag var helt slut av att röra stuvade makaroner och sedan sitta och äta middagen :(
Vad han får ta mycket skit min älskade man! Hoppas han hör läkarens humörvarning ringande i öronen istället för mina utbrott!

Var och lämnade blodprov i morse, hoppas att värdena är ok, men det skulle inte vara helt otroligt om de ringer utifrån hur jag mådde på söndagen och måndagen...

Jag önskar att det kunde få vara lite soligt och varmare än de ca 10 grader som varit, skulle vara skönt med frisk luft. Tror att värken skulle må bra om den fick sig en liten promenad :)

Dagarna jag mår dåligt undrar jag stilla för mig själv hur jag ens kunnat tänka på att vistas på jobbet... Idag längtar jag dit igen :) Inte för att jag orkar med det just nu, men det är skönt ändå att jag har de tankarna - för då vet jag att jag snart kommer att orka åka dit en stund och tanka energi.

Barnen verkar trivas bra nu när skolan dragit igång igen. De är glada och energiska när de kommer hem. Sonen fixar bussåkandet jättebra, tackade till och med nej till hämtning av sin far efter skolan idag - ville hellre åka bussen. Det är vår storkille det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar