tisdag 31 augusti 2010

Trötta blodkärl

Det börjar vara jobbigt med alla dessa blodprover nu. Det kärl som stuckits i sedan första början börjar vara trött och glider undan och bråkar allmänt vid provtagningarna. Idag användes den finaste (och dyraste, hehe) nålen utan resultat och det gör sååå ont när det bänds och vrids på nålen för att få önskat resultat. Det slutade med att ett annat kärl lokaliserades och var väldigt samarbetsvilligt. Sköterskan tror att det är cellgifterna som påverkar att kärlen inte vill vara med riktigt.
Sådana här gånger önskar jag att även undersköterskor fick använda venporten. Så enkelt det skulle vara då...

Idag har jag shoppat lite, och mer shopping väntar med lillasyster ikväll. Det ska bli så trevligt. Sådan tillfredsställelse man känner när man hittar något litet. Jag behöver lite nya toppar så det ska bli riktigt kul. Hoppas jag hittar det jag söker.

Besöket på jobbet var lika trevligt som alltid. Mår så gott efteråt, även om jag är lite trött. Längtar tills jag orkar vara där mer.

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Vill bara berätta för dej att även om det känns jobbigt så kommer där en dag då man har gått igenom hela behandlingen Jag har själv gjort detBörjade med operation i maj 2009 en tårtbit sedan i juni 2009 hela bröstet pga onkologen tyckte marginalen var för lite till frisk vävnad tumören var 21 mm hormonkänslig samt HER 2 positiv. Började med cellgifter 22 juli 2009 taxothere och herceptin 3 ggr för att avsluta med 3 ggr FEC därefter 14 ggr herceptin som avslutades nu i måndags Jag ingår i en studie som heter SOLD Mitt nästa återbesök är i april 2011 då blir det även mammografi, Önskar dej lycka till med fortsatt behandling.
    Britt-Marie (lundaflat@swipnet.se)

    SvaraRadera
  2. Tack för din omtanke Britt-Marie! Jag håller alla tummar för att det går väl för dig.
    Jag är med i en studie som heter Pantherstudien och det känns bra att vara med i den även om det är lite jobbigt emellanåt. Det blir ju lite hårdare behandling och det är så klart tufft. Jag tar gärna det om det gynnar mitt tillfrisknande. //Malin

    SvaraRadera