söndag 13 februari 2011

Vilken helg!

Vilken helg det blev, strålande sol och kallt. Tror att det som varmast varit -10 grader under helgen.

Fredagen blev en annorlunda dag på jobbet. Ämnet på allas läppar var torsdagens möte. Telefonerna gick varma, kollegorna på plats behövde prata... Alla hade samma känsla av nedstämdhet och förskräckelse över hur det kan tillåtas gå till.
Efter förmiddagskaffet fick jag äntligen tag på kollegan som alla pratade om. Jag kände att jag måste få säga till henne personligen vad jag tycker. Hon blev glad att jag ringde och gav henne min åsikt och vi avslutade en timme senare som vänner. Tyvärr var vår chef ledig på fredagen, för jag känner att jag måste prata med henne också. Om hur vi kan reda ut detta, för det kan inte tillåtas fortsätta...
Efter jobbet åkte jag till mamma som bjöd på hembakt semla - mmmmmmmmm så gott! Det är verkligen mitt favoritfikabröd! På väg hem så handlade jag för kvällen och lördagen. Efter en tidig middag så hoppade jag in i spelarbussen för att heja fram våra killar i en rafflande hockeymatch. Vi var inte hemma förrän 23:45. Trött, tröttare, jag :)
Det är så härligt ändå, att få se sonen spela, hans glädje över sin idrott.

Lördagen blev lite lugnare. Tjejerna hade innebandymatch som jag följde med på, killarna åkte iväg redan 07 på morgonen för ytterligare en bortamatch i hockey. Vi kunde i allafall äta en gemensam middag :)

Idag har jag skjutsat sonen som skulle vara hockeydomare, han fick skjuts hem så det blev jättebra. Vi har varit ute en bra stund i det vackra vintervädret, men det blev lite kallt att inte kunna jobba på ute. Försökte mig på att hacka lite snö/is på uppfarten, men så fort maken upptäckte mig så ryckte han av mig spettet :( Fast han gör det ju av omtanke, men fy så tråkigt att bara titta på...

Det funkar super med kompressionsstrumpan och handsken. Testade att vara utan igår förmiddag, men kände att det började spänna och irritera efter ett par timmar så då tog jag på den. Det är så skönt på kvällarna när jag ska sova, att inte ha irritation i armen som håller mig vaken. Det räcker gott med vallningarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar