söndag 20 februari 2011

Generad men stolt

Dags att börja avrunda helgen som ovanligt nog har varit hockeyfri för mig. Sonen hade match i går kväll, men då var jag på kalas istället. Ändå har jag hunnit med att njuta av flickornas idrotter. Lördagens handbollsmatcher gav 4 vinster av 4 möjliga och dottern var helt fantastiskt duktig. Tror inte jag överdriver om jag påstår att hon stod för 40% av målen. Vilken tjej :)

I morse var det innebandymatch på hemmaplan för båda tjejerna. Vinst med 9-0 och en fullständig utklassning av motståndarlaget (som är fruktat duktiga). Ett passningsspel som var helt overkligt bra, i nivå med två-tre år äldre lag. Motståndarna blev nästan statister när bollarna pricksäkert ven fram mellan hemmalagets tjejer. Nästan alla målen var spelmål där mellan 3 och 6 snabba passningar låg före avsluten. Vilken syn :)
Ena dottern smällde in 3 mål och 3 assist. Andra dottern smällde in 1 mål och 5 assist. Vad säger man...
Nästan pinsamt att MINA barn är så duktiga - jantelagen är stark i detta land och jag har jättesvårt att ta beröm från publikföräldrar. De gör ju inte själva hela matchen, även om de är väldigt duktiga... Jag blir lite generad, även om jag så klart är jättestolt över mina barn. Knepigt.

Efter matchen åkte vi för att uppvakta barnens kusin och fick en underbart god glasstårta (och tårta och kakor och kaffe och saft...). Perfekt förmiddagsfika :)
På eftermiddagen tog maken och jag en promenad i det härliga vädret. -14 grader och snöfall. Vi landade åter hos lillasyster där nu både storasyster och mamma var och hälsade på. Vi fick en härlig prat- och skrattstund.

Make och son tog med sig småtjejerna till hockeyträningen så jag har fått en skön stund för mig själv här hemma. Soffläge med TV och TV-dosa, Laptop i knät och liiiite godis. Så skönt! Nu blir det lite Solsidan innan en dusch och hopp i sköna sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar