måndag 7 februari 2011

Glaskross

Gårdagskvällen var lugn och skön. Skulle bara fylla på mitt glas med mer vatten. Reser mig från soffan och tar tag i glaset, går några steg och TAPPAR GLASET. Mitt favoritglas. Fattar inte vad som hände. Visst har jag ont i händerna, men det är långt ifrån lika eländigt som tidigare. Glaset yrde och det blev en stunds städande innan allt var borta från golvet. Suck. Tidigare i veckan så gjorde sonen en likadan. Tappade ett glas. Han hade dock förståndet att tappa det i diskhon. Det var nummer två av favoritglasen. Nu återstår bara ett enda. Tur vi har ett gäng Ikea-glas :)
Har varit väldigt trött idag och det har visat sig i min språkliga förmåga. Vad sägs om "stäng lampan och släck dörren"... "stoppa en tvätt i diskmaskinen"... Minns inte allt tokigt som kom ur min mun i eftermiddag, men barnen har fått skratta gott åt mig idag :)

Hade väldiga bekymmer att somna igår kväll. Klockan var över 02 innan jag kunde komma till ro. De eländiga vallningarna kör hårt med mig och det är stört omöjligt att somna när de kommer - just när man känner John Blunds närvaro. Då är det kört. Vända kudde, av med täcke, dricka vatten, på med täcket, nästan somna, av med täcket, dricka vatten, gå upp i köket och dricka mera vatten, fylla glas. Så håller det på. Blir så less. Hoppas på en bättre avslutning på denna kväll.

För ovanlighetens skull så jobbar maken på hemmaplan. Ingen hockeyträning, bara innebandyträning. Härligt att få ha hela familjen hemma till middag och sedan en hel kväll i lugn och ro. Maken har städat och efter att jag tagit bort alla sängkläder så har han både renbäddat och tvättat/torktumlat. Underbart att ha fått det gjort. Igen. Blir rätt ofta just nu... Undrar vem det beror på? Knappast hon som svettas och fryser om vartannat... Näedå...

Ser verkligen fram emot att träffa sjukgymnasten i morgon. Armen är inte rolig. Blir påmind hela tiden om den. Hoppas hon kommer med några bra lösningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar