onsdag 30 juni 2010

Shopping och hårlöshet

Visst är det märkligt att man mår såååå bra av att shoppa? Det spelar nästan ingen roll om det är ett litet nagellack eller en dyr investering, man känner sig lika nöjd med sig själv efteråt.
Varit alldeles ensam på stan idag. Ingen större shopping, men ändå fick jag med mig tre påsar hem... Det är lite tröttsamt, jag blev både andfådd och svettig om huvudet på bara en timmes shoppingrunda, men vilken lycka ändå att få shoppa liiiite :)

Har varit på sjukhuset för andra samtalet med kuratorn. Jätteskönt. Jag känner mig lugn och det har varit många olika saker som behandlats vid våra två träffar. Det hade säkert varit kanon att få prata av sig tidigare, när allt var ett enda kaos, men bättre sent än aldrig. Det blir ännu en träff och sedan får vi se om det räcker för ett tag. Kanske känner jag ett större behov när jag kommit ännu längre in i behandlingen... Vi får se.

Jag har varit ute bland folk med olika huvudbonader. Det har gått jättebra. Både på Umelagun, på stan, på mataffären... Lite automatiskt har jag sneglat och kollat in om folk tittar extra mycket på mig när jag har huvudbonad, men nädå. Det känns inte så, hur skönt som helst! Jag kommer nog att klara av att möta världen rätt bra utan hår :)
Tog fram rakhyveln igår för att ta bort millimeterstubben. Det var tur det, för nu är det riktigt kalt på många ställen på huvudet - onödigt att stubbet hamnat i sängen...

I natt frös jag om huvudet. Sov halvt invirad i täcket. Maken andades mot mig och brrrrr vad jag frös :) Kanske blir mössa på även på natten vissa dagar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar