onsdag 9 juni 2010

Äntligen

Strax före lunch idag ringde min läkare från Onkologen. Han undrade om jag hört något från röntgen... Inte ett pip svarade jag. Han bad att få återkomma, han skulle sätta sina sköterskor i jobb... 15 minuter senare ringde han tillbaka.
Det blir datortomografi på fredag eftermiddag. Dessutom ville han att jag skulle komma in kl 15 idag för att träffa honom, för att skriva på för studien. Tiden för att få vara med i studien håller på att rinna ut så det var viktigt att få göra det idag. Ätligen händer det något! Nu gäller det att hålla alla tummar man har och be alla böner man kan för att datortomografin är ok. Vi kom också överens om att han ska ringa på fredag eftermiddag/kväll med resultatet från undersökningen, även om det egentligen ska vara ett besked man lämnar öga mot öga. Det känns bättre för mig att få veta före helgen än att måsta vänta till på måndag och kanske få kullkastat ännu en behandlingsstart.

Läkaren ringde precis och hade fått lottningsresultatet, jag hamnar i behandlingsarm B med 6 behandlingar var 3:e vecka + Herceptin var 3:e vecka under ett år. Han har bokat in mig för behandling på måndag morgon kl 08:40. Detta gäller under förutsättning att fyndet på binjuren är det han tror - ett "abnom".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar