lördag 19 juni 2010

Lördag

Natten till fredag sov jag gott, vaknade vid 8:30 och var hungrig :)
Lite frukost och mys med tjejerna var ett härligt sätt att börja dagen. Känner mig fortfarande lite ruggig, smått yr, lätt illamående och smaklökarna har flytt sin kos...
Älskade maken jobbar hårt för att serva lilla frugan, även om jag inte gillar någon mat just nu.
Kräm, rostfranska, the, yoghurt, popcorn, spagetti är väl det som gått att få ner.

Gulliga sköterskan Anna, som tog hand om mig vid behandlingen, ringde igår för att höra hur det går för mig. Vilken härlig tjej.

Jag följde maken för att handla igår också. Det gick bra, men jag kände mig lite radiostyrd och försökte fokusera på det som skulle handlas - det blev ingen storhandling, men ett skönt kvitto på att jag är lite piggare nu.

Han försökte läska mig med ett glas vin i går kväll, han fick dricka upp både mitt och sitt eget :)
Det vanligen goda vinet smakade billigt "greklandsblask" enligt mig :))

I morse vaknade jag redan kl 07, efter ännu en härlig natt... Tog sista cortisonkuren och kröp tillbaka ner i sängen till sovande maken. Vid 8:20 var jag sååå hungrig och vi steg upp för frukost. Gott. Jag fick sova en stund på förmiddagen när maken och tjejerna stökade runt. Det var skönt.

Vi ska försöka oss på en utflykt till vänner i eftermiddag, hoppas jag orkar en stund - känns roligt med miljöombyte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar