torsdag 17 juni 2010

Kan det ha börjat vända nu?

Känns lite bättre idag tror jag, åtminstone en stund nu ikväll. En lång natt med mycket god sömn. Från 23 till 12, med en vaken stund för frukost och mediciner. Välbehövligt. Soffan har hägrat hela dagen.

Just idag har det mest besvärliga varit lukter och huvudvärk. Matos får mig verkligen att må illa... Kräm till lunch och en bit rostat bröd. Middagen (kyckling och ris) fick man och barn äta utan mig, jag hade fullt sjå att hålla för näsan och vistas i annat rum tills dofterna avtagit. Själv fick jag lite micrad spagetti med köttfärssås lite senare, bara några tuggor gick ner.

Om jag försöker lita på proffessionerna så ska jag ta sista illamåendetabletten i morgon bitti och sista cortisonkuren på lördag morgon. Hoppas det stämmer och att jag nu börjar må bättre igen, för det har varit två riktigt tuffa dagar.

Längtar efter att få äta med god aptit, för det är jobbigt att vara hungrig hela tiden.

I morgon ska jag boka tid för blodprovstagning. Det ska mätas vita blodkroppar vid 3 tillfällen, för att se när jag är som lägst och när det vänder uppåt igen. Just nu låter allt som rena grekiskan, men man lär sig hela tiden.

Nu börjar vi smida planer för sommaren, känns skönt att äntligen ha något att se fram emot, även om vi förmodligen inte kan göra en jättelång semestertripp. Snart vet vi på ett ungefär hur detta går till och hur vi kan använda bra dagar på bästa sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar