tisdag 1 juni 2010

Konsekvenser

Konsekvensen av min egen dumhet i söndags, förutom utebliven nattsömn och malande tankar, är att min dotter inte får gå på grillkväll med klassen ikväll. Jag vågar inte gå dit. Maken är bortrest och jag vågar mig inte ut själv. Hon säger att det ingenting gör, att hon inte heller vill gå... men jag undrar om jag gör henne väldigt illa som berövar henne detta roliga med klassen? Hon säger att hon hellre vill gå på fotbollsträning - och hon älskar sin fotboll.
Det finns en förälder i klassen som jag litar på och som jag vet skulle skydda mig, skugga mig... Men hon har förhinder och då känner jag att jag inte fixar det. Usch att man ska känna så här. Jag, den sociala... som alltid varit med på allt och som tyckt allt varit roligt.

1 kommentar:

  1. Man får avstå grejer som känns jobbiga. Man måste inte alltid delta! Det kommer fler tillfällen. Man får tänka på sig själv, även om man är mamma! Det förstår barnen! Kram B

    SvaraRadera