söndag 20 juni 2010

Trött söndag

Idag har jag varit trött hela dagen, tupplur i soffan innan lunch. Kanske var det gårdagens bilutflykt till vännerna som kostat på? Det var i alla fall jättetrevligt, första middagen som var GOD - jag åt med god aptit. Även lite kaffe och efterrätt gick ner. Så härligt att få äta sig mätt igen och att få lite miljöombyte.

Smaklökarna är fortfarande däckade, vilket så klart är trist. Känner fortfarande av darrighet och är lite yr. Jag har en del funderingar på när jag börjar tappa håret. Hur kommer det att kännas? Hur kommer det att bli... många strån på en fläck, kala fläckar, tunnare hår... Har haft mina två jättesköna mössor på mig. Tror de kommer att dominera på mitt huvud framöver. Klarar jag midsommarafton (dag 11) med hår eller har det farit då?

Jag hoppas att jag kommer att känna mig piggare, för det är lite tråkigt att vara så här sänkt. Soffan är fortfarande skönast. Haft syster med familj på besök, de åt middag med oss. Trevligt. Ändå blir jag lite besviken på mig själv när jag blir så trött, måste vila efter maten. Skickade ut barnen för ljudet blev jobbigt. Ändå är alla barn JÄTTESNÄLLA och INTE ETT DUGG JOBBIGA... Jag brukar alltid älska att ha dem omkring mig i vanliga fall.

I morgon måste jag ringa och kolla dag för nästa behandling. Fått kallelse till en onsdag. Känns inte roligt om det blir senare och senare veckodagar, då jag så gärna vill vara lite piggare på helgerna när barnen har sina fotbollsmatcher. Idag är det ju söndag och jag har sedan tisdagen inte varit sugen på att vara ute särskilt mycket. Ett par matcher skulle jag nog kunna orka. Vill ju kunna se fram emot roliga saker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar