måndag 28 juni 2010

Soliga dag

En härlig solig dag med lagom värme... Jag passade på att smörja in huvudet med solskyddsfaktor 25 och har låtit solen lysa på det vita en liten stund. Tänkte fortsätta så några dagar, så länge det vackra vädret håller i sig. Måste försöka jämna ut skarven.... Ser ut ungefär som att jag har smetat brunkräm i ansiktet och glömt sudda ut kanterna :)
Det blir rätt varmt om huvudet när man vistas i solen, jag har bytt huvudbonad säkert 3 gånger under dagen, ett par gånger gick jag in för att kyla ner mig... Det är en ny upplevelse. Jag som älskar värme.

Måste bara berätta om systersonen, 2 år.... Han var lite brydd igår över att jag hade mössa på mig. Pekade på mössan och sa "av den". Jag tog av mössan och hans ögon blev stora som tefat och han backade bakåt en bit. "På den".... Jag tog på mössan igen. Han tittade, funderade,vad hade hänt med hans moster... "av den".... Jag tog av mössan igen. Så frågade jag om han ville känna på huvudet, han backade igen. Till slut kom lilla handen fram och han vågade stryka på huvudet... "På den"... Han bad mig senare att ta av mössan igen och då brydde han sig inte så mycket längre. Hur underbar är han inte den lille :)

Barnen tycker det är lite tråkigt att vara hemmavid när det är så vackert väder, jag har lovat dem att få bada på Umelagun i morgon. Det är de värda, de är så tålmodiga med mig och hjälper mig med så många saker. Senare ska vi nog åka till stugan någon dag - det är bara så förjordat många träningar som ställer till det. Ingen av barnen är villiga att skippa en enda träning för att ha lugnet vid havet... Tur att det är sista veckan innan sommaruppehållet. De är för härliga våra barn! De vet vad de vill och så får det bli - åtminstone när det gäller sport :) Städning, etc kommer de inte undan... även om de vill annat :))

Käre maken har bara 4 arbetsdagar kvar nu till semester, det är så synd om stackaren som ensam stiger upp på morgonen för att åka och jobba... barnen sover så gott och jag ligger kvar i sängen och myser :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar