söndag 4 juli 2010

Härliga helg

En härlig helg med sol, god mat, trevligt sällskap, korsordslösande och havsluft. Barnen har lekt med kusiner, badat... Vuxna har pratat, vilat... Har jag gjort något mer... Njaäää. Dragit ett par ogräs då, men inte mer än ett par :)))
Norrländsk sommar när värmen och solen infunnit sig är verkligen oslagbar!
Kan man begära mer? Jo förstås, att maken fått semester gör ju inte saken sämre :)

Har försökt försiktigt solande av huvudet... solskyddsfaktor 25 en dag... ingen skillnad. VIT, VIT, VIT... solskyddsfaktor 15 en dag.... ingen skillnad. VIT, VIT, VIT... Ingen solskyddsfaktor, japp. Det funkar, lite soldis och moln har kanske gjort sitt till för att det inte skulle bli för häftigt. Är nu lite svagt rosa på huvudet. Jag har ju inte toksolat, mössa på, mössa av... men det känns bra att få jämna ut färgskillnaden lite i alla fall. Har också försökt ligga lite på mage, blir lite för mycket välgräddad - ogräddad... Jag är så vackert brun på framsidan. Det är svårt att hitta en skön ställning på mage. Några kuddar och så fick hjälpa till. Numera är det mest venporten som irriterar.

I morgon ska barnen få åka till "extrafarmor" och njuta med sina kusiner. De längtar verkligen till ö-livet. Det är ett riktigt litet paradis. Vad ska jag och maken då hitta på? Två dagar för oss själva... Blir lite minisemester :) Kanske en tripp till stan, om vädret blir sämre... Kan jag lura med honom igen?

Gruvar lite för andra behandlingen på onsdag. Känns jobbigt att gå tillbaka till den trista förstaveckan igen... Inget roligt att vara sjuk, må pyton, vara trött. Försöker vara positiv. När den är gjord så är det bara 4 behandlingar kvar... Det kommer att gå. Skickar iväg barnen med mormor igen. Sonen vill vara hemma, vi får se hur det blir. Om det blir kanonväder så mår han nog bäst hos mormor i stugan.
Ser fram emot invigning av husvagnen med en liten tripp. Jag har förberett det som går att förbereda, gjort lista så att barn och make kan packa det jag förmodligen inte orkar fixa innan vi åker - jag kommer inte att hinna bli helt pigg innan vi drar iväg. Det kommer ändå att bli jättebra! Jag är inställd på att ligga en hel del i husvagnen de första dagarna, för att sedan bli piggare och kunna vara med mer. Denna 3:e vecka har varit jättebra - så det är det jag ser fram emot även efter nästa behandling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar