måndag 10 januari 2011

Vilken dag!

Måndag och vardag igen... Det var supertrevligt att träffa alla kollegor som varit lediga - idag var alla på plats. En helt vanlig jobbdag blev det. Helt perfekt.

Till lunch blev det träff med 5 bröstsystrar. Så trevligt! Jättekul att träffa alla och få höra hur de haft det sedan senast. Vi behöver varandra, helt klart... Vi hann med både det ena och det andra under de 2 timmar som snabbt förlöpte :)

Jag hade ju bokat in en vaxning av ansiktet idag, lite pirrigt kändes det ju, men bara att bita ihop och vända upp ansiktet till tjejen som skulle hjälpa mig. Hej och hå, ont gjorde det. Resultatet blev riktigt bra. Känns riktigt skönt att ha unnat sig detta. Om cortisonfjunet behagar dyka upp igen så tvekar jag inte att göra om det!

Under tiden jag väntade på att maken skulle komma för att hämta mig så tog jag en vända i en blomaffär... Två buntar med vackra tulpaner i två olika rosa nyanser fick följa med hem. Åh, vad glad man blir av så underbara blommor!


Maken dök upp och hade en superduperöveraskning till mig... Han gav mig ett presentkort på Stadium... Mina första tankar var... super, då blir det en hel del kläder till barnen som växer så det knakar... Maken ändrade mina tankar då han sa att det här ska DU använda, till dig själv. Nu åker vi och kollar om den där jackan du så hett önskar finns kvar.. Häftig känsla :)
Där, fastlarmad i väggen finns den - MIN skaljacka. En enda jacka fanns kvar - i min storlek. Som att det var meningen att den var till mig... Hurra! Underbara, bästa mannen i mitt liv! Jag är så glad, så glad över min superfina jacka! Maken sa "det är du värd - och så många gånger mer... om jag fick bestämma så skulle du få handla allt du ville utan begränsningar..." Han sa en massa mer fina saker också så jag blev alldeles rörd :)

Så, nu behöver jag inte vänta på rean :)

Bilden är hämtad från http://www.peakperformance.se/
x
Efter maten blev det en vända på gymet. Jag tog löpbandet och körde intervaller i 30 minuter. Det gick riktigt bra, även om fötterna protesterade högljutt i början....
x
Den gångna helgen har varit riktigt trevlig - och fylld av idrott. Innebandymatch och vinst för tjejerna, sonen vann sina båda Rinkbandymatcher och som avslutning på söndagen en Hockeymatch med vinst. Roligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar