måndag 13 december 2010

Vilken mysig helg :)

Vi kom iväg som planerat maken och jag, på vårt shopping- och övernattningsdygn. Väldigt mysigt. Började lördagen med maffig frukost med amerikanska pannkakor, färskpressad apelsinjuice, gott bröd och goda pålägg kompletterat med uppskurna frukter. Smaskens! Lite mini-brunch blev det :)
Barnen var överlyckliga över den mysiga långfrukosten - och då njuter man lite extra...
Innebandymatch med seger följde på frukosten och sedan åkte vi hem för sen lunch innan vi lämnade barnen hos extrafarmor och extrafarfar. Själva åkte maken och jag in till storstan för att checka in på hotellet och lämna väskorna.

Vi gick ut på stan och köpte en hel del julklappar innan vi gick upp på rummet och intog den sköna sängen... Mina fötter värkte efter en hel dag i lodrät vinkel och det var sååå skönt att få sträcka ut sig på sängen. Maken hittade tv-dosan och zappade snabbt fram sportkanaler :) Vi är ett bra team vi - jag fick vila och maken fick njuta av sport efter att ha varit tvungen att "göra stan" - något han gärna drar sig för :))
Vid 18 kom vi på att vi kanske borde söka oss ut för att få i oss lite middag - inte hade vi ätit något sedan brunchen vid 10... oups. Det går inte att förneka att det kurrade rejält i magen. Vi traskade runt på de vackert julpyntade gatorna och in på flera olika matställen. Fullt, fullt och så fullt. Hmmm... Började kännas lite jobbigt med kyla och hunger och jag skojade till det med maken och sa att snart går jag på Mc D... och så äter vi på rummet. Men så kom jag på att det finns en liten Tapas- restaurang och se där fanns det plats för oss två. Fantastiskt god mat, och jättegott vin till det. Mmmmm. Jag var rädd för att maken inte skulle bli mätt på smårätter, men han var jättenöjd :) Dit har vi inte gått för sista gången kan jag lova!

Vi gick vidare till en matbutik och köpte varsin påse godis som vi smaskade på medan vi avnjöt lite vin... I SÄNGEN (nää, det fanns inga fåtöljer utan bara ett skrivbord med EN stol)! Hahahahaha... Hur ofta ligger man på sängen och dricker vin och äter godis? Maken som fick någon slags godismani gjorde snabbt slut på påsen och knölade ihop den - så kastade han den på golvet med kommentaren "Så KAN man göra när man bor på hotell" Fniss, fniss... (För ordningens skull så plockade han upp den och kastade den i soptunnan senare, men han lät den ligga bra länge).
Jag vaknade redan vid 7 på söndagsmorgonen, maken snarkade så skönt vidare. Jag kunde somna till igen efter en timme och vaknade runt 9:30 då vi gick och åt en god frukost och såg lite skidskytte innan vi checkade ut och åkte hem för att hämta barnen.
Efter lite mat i magen var det dags att åka på hockeymatch hela familjen. En match som snöpligt tog slut efter halvtid för sonen som åkte på en tackling i mittzon och sedan inte kunde spela färdigt. Ett assist hann han med i alla fall :)

Så mycket som vi pratat och skrattat var det länge sedan vi kunnat göra. Det blir lätt ett mellanläge när man inte kan prata fritt så ofta med våra barnöron som alltid kan höra det vi pratar om, så detta var verkligen jättebra på alla sätt och vis. Visst skojar och skrattar vi till vardags också, men det blir på ett annat sätt när man inte bär på en massa som man skulle behöva prata om som vuxna. Vi ska nog inte vänta 3 år innan vi gör om detta :)

Barnen hade det alldeles förträffligt. Badat bubbelpool, fått grillat till middag och spelat sällskapsspel... och sovit länge :) De var så glada och nöjda över att ha fått vara hos dem.

Visst får jag sota för all aktivitet, är jättetrött idag och var det även igår när vi kom hem efter hockeymatchen. Men det var behövligt att få göra bort alla inköpen med assistans av maken och att då få njuta av lugn och ro på ett hotellrum var riktitg mysigt.

1 kommentar:

  1. Ni verkar ha haft det jättemysigt tillsammans. Det var ni väl unnat.
    Kram

    SvaraRadera