torsdag 30 december 2010

Mysigt tillskott

Vet inte vad det är, men jag har det senaste året drömt om en massa förnyelse i huset. Nya tapeter, nytt badrum, nytt kök... inglasning av myggaltanen... ny kamin....
Mamma tror att det är för att jag spenderat så mycket tid hemma den senaste tiden, man ser så mycket som man vill förändra. Förmodligen är det så. Till och med flytt till något helt annat har kommit i tankarna.
I våras köpte vi äntligen en ny soffa. En soffa vi tänkt köpa sedan 2003 då vi flyttade in i huset... Inte är vi då snabbast... Soffan beställdes vecka 10 (innan vi hade någon aning om att jag var sjuk) och anlände lagom tills jag var nyopererad, så jag har spenderat mycket tid i den speciella "mammadelen" - divanen. Där har jag en massa kuddar som kan placeras i alla möjliga lägen för bästa möjliga komfort.
Hela familjen har sett denna divandel som "helig" och "mammas plats". Både make och barn har raskt flyttat på sig så snart jag visat mig i vardagsrummet. Det är första gången jag fått sådant bemötande av någon, av respekt och välvilja. Inte ett ord har behövts utan det har verkligen varit god vilja och omtanke från min fina familj :)

Härom dagen "fick" jag köpa nya kuddar till soffan, välbehövligt och piffigt. Trevligt tyckte maken... Idag följdes jag och maken ut på lite shopping igen. Familjen - framförallt barnen - skulle få en liten belöning och en utökning av skön plats att softa i. Soffan är stor, alla ryms halvliggande, men ytterligare plats är alltid trevligt. Vi köpte en "Beanbag" i divanform, två barn kan lätt ligga bekvämt i den. Superläcker är den tycker jag. Det ska bli roligt att höra barnens reaktion när de kommer hem efter träningar och kompiskväll. Vi har 2 vanliga gamla säckar, men de har krympt ihop alldeles och får nog skrotas.


Tre möbelaffärer fick vi avverka innan vi hittade den rätta. Det fanns supersnygga i färgerna hallonröd och limegrön men det var svart jag ville ha... Skam den som ger sig - den fanns ju till slut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar