onsdag 29 december 2010

Biobesök och shopping

I eftermiddag har jag och tjejerna varit och sett Narnia tillsammans med min syster med familj. Jag gillar verkligen äventyret och har sett alla filmerna på bio. Denna gången fick inte sonen och maken följa med. De var på hockeyträning istället. De får göra sin biodag en annan dag istället.

Innan vi såg filmen så gjorde vi en liten sväng på stan. Tjejerna ville shoppa lite... Varsin påse hann de med så de verkar riktigt nöjda. De fick presentkort i julklapp och tycker det är så roligt att få handla själva... plocka i hyllorna, känna på tyger, titta på ALLT som är snyggt (och mindre snyggt). Det måste vara ett släktdrag :)
På hemvägen från bion svängde vi förbi en möbelaffär och köpte nya kuddar till soffan också. Tänk så roligt det är att få shoppa - det behövs så lite för att förändra ett rum.

Har börjat planera för nyår, i år ska vi fira hemma hos oss. Vi umgås med samma goda vänner sedan många år tillbaka och förra året var vi hos dem. Jag hoppas jag mår bättre än då - för första gången skulle vi ta taxi hem så att både maken och jag skulle kunna ta ett glas vin till maten och skåla i champagne... Jag blev magsjuk mitt under varmrätten. Så knäppt. Det konstiga är att ingen annan blev sjuk. Jag låg där hos dem i soffan och gick fram och tillbaka till toaletten. Det var "straffet" för att jag inte skulle köra en gång... Nä det hoppas jag inte upprepas!
De är lika idrottstokiga som vi, så TV:n brukar ofta stå på med en hockeymatch... Tror att det även i år är JVM och någon match som sammanfaller med nyårsafton :)
Fast vi brukar förstås mest äta gott och prata. Och skjuta raketer så klart! Det ska bli jättetrevligt med gäster, att få fixa god mat och pula på i min egen takt i köket hela dagen. Tror att jag orkar det nu när förkylningen långsamt släpper sitt grepp. Möjligheten finns ju alltid att ta lite pauser om det skulle behövas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar