lördag 18 december 2010

Hipp, hipp, hurra!

Idag är det sonens 13-årsdag. Hej och hå vad åren går fort... Inte är då jag en dag äldre än de 25 år jag var när han föddes... Våran lilla prematurkille som behagade se dagens ljus nästan två månader före beräknat datum. En liten skrutt på 2180 gram och 45 cm var han den dagen han tittade ut. Han fick ligga i kuvös och var så liten... Nu har han dragit iväg och har vuxit om både mormor och mostrar. Än så länge har han några centimeter kvar innan han vuxit om mig, men det känns som att han skjuter i höjden för närvarande så det är nog inte så långt borta misstänker jag :)
Sportkille som han är så beställde han scones till frukost, som efterrätt efter havregrynsgröten... Det vankas returmatch i hockey i eftermiddag och då ville han inte starta dagen fel. Klok kille det är vi begåvats med :))
Han har önskat marinerad fläskfilé med twisters (pommesfrites- skruvar) till middag och hemmagjord princesstårta till efterrätt.

Igår var sista träffen med samtalsgruppen. Trist! Fast vi har redan bokat en återträff i februari. Hurra!!!! Två av tjejerna har jag fått kontakt med på facebook, och så har vi gjort en telefon- och maillista. Nog borde det kunna bli fortsatta träffar tycker jag. Fantastiska kvinnor jag fått förmånen att lära känna och finfina vänner har jag fått tack vare samtalsgruppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar