tisdag 8 mars 2011

Nytankad med fjälluft :)

Så skönt vi haft det i 4 dagar. Bara familjen och mys. Vädret har varit helt ok. Sol, moln, blåsigt, nästintill snöstorm, sol, moln, blåsigt. Som kallast - 8 en morgon, annars någon plusgrad varje dag.
Lördagen började perfekt! Temperaturen:

Som upplagt för att starta igång skotern och göra små minitripper för att låta barnens iver att åka skoter skulle svalna något :) Helt perfekt väder. Strålande sol och lite blåsigt. Efter frukost var tre ivriga barn snabbt klädda och redo för pappa och SKOTER :)

Så klart blev det en omedelbar fastkörning i den lösa snön :) Efter ett par varv med barnen så fanns ett fint skoterspår som ledde ner till skoterleden. Själv tog jag tillfället i akt på eftermiddagen, en liten slummer i solskenet :)

Eftersom det var så härligt och njutningsfullt så serverades jag en kall dryck av omtänksamme maken...
Drycken avnjöts till allehanda show från övriga famijemedlemmar... Brottningsmatch...

... som sonen så härligt "vann"...
Underbar skranåkning - självklart med hjälmen på och alla de skydd man kan behöva för att slippa snö i ansiktet :)

Lite längdhopp testades också... Här får ena dottern hjälp av pappan med höjden :)

Dagen avslutades med ett besök i huset bredvid huset...

Den vedeldade bastutunnan bjöd på en hel del njutning - värme och ånga :)

Söndagen bjöd på slalom, snowboard och twintips. Jag valde att njuta av utsikten och den härligt friska luften denna dag. Började med att åka upp och sitta i backen, men alltför mycket blåst och lite mindre sol gjorde att jag åkte ner i värmen i restaurangen (och den avslutande 5-milen på tv)...
Det fanns en härlig Fun Park, där barnen tränade sina färdigheter. Här är det ena dottern som ger sig på ett dubbelhopp :)
Sonen tyckte att jag var för lite snöig jämfört med sig själv och sina systrar, så han bjöd på en rejäl snöyrande sladd :)


Vår enda snowboardåkande familjemedlem gjorde finfina framsteg under dagen :)


Eftersom vi njuter av ALLT under vår härliga fjällvistelse, så njöt vi även med gommen... Denna skål fylldes varje kväll :)
Måndagen blev min prova på dag. Jag köpte ett 3-timmars kort och hängde med familjen ut i backarna. Sååå härligt, sååå jobbigt.

Det enda jag saknade var hjälmen. Jag ville inte lägga pengar på att hyra för en så kort stund, men det brukar vara skönt att ha en på... Jag åkte ett åk och vilade nästa, åkte ett åk, osv. Att barnen blivit äldre är tydligt. Jag fick åka. Använda musklerna i benen ordentligt för att trycka ifrån i den röda nedfarten. Barnen körde järnet i alla hoppen på sidorna i backen - Fun Parken... Det gick bra, men efter lunchen tog jag bilen till stugan och la mig och sov en stund innan jag hämtade upp familjen. Helt slut :)
'
Så blev det tisdag. Dagen vi måste åka hem :(
Vi gjorde en sista tur med skotern, nattens stormvindar hade börjat mojna så vi gjorde en liten sväng bara...
Fantastiska vyer, många snöklädda fjäll runt omkring. Det är så vackert!

Medan make och barn hittade lite pimpelmöjligheter på sjön så passade jag på att starta en liten eld inför korvgrillningen...
Inte kan man säga att vi haft det annat än helt underbart! Längtar redan tillbaka till paradiset! Ingen stress, knappt att vi ens svarat i telefonerna. Bara 4 tv-kanaler. Sällskapsspel. Långkalsonger. Vila. Kravlöst. Nu väntar jobb i morgon för maken och mig. Barnen har nästan hela sportlovet kvar. Förmodligen hinner de bara vakna och äta frukost innan jag kommer hem från jobbet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar