tisdag 15 mars 2011

Födelsedagar, födelsedagar...

Mars är för oss en födelsedagsmånad med stort F.
2/3 svägerska (makens brors sambo)
7/3 nye bebben - barnens efterlängtade kusin, lillebror till Lucas som så tragiskt dog
Så långt är det rätt ok. Men sedan, inom loppet av en vecka har vi 5 födelsedagar i närmaste familjen...
15/3 maken
16/3 svåger (makes bror)
17/3 svåger (systers sambo)
20/3 våra twins
Sedan kommer en mindre munter födelsedag, men ändå lika viktig...
28/3 Lucas

Sedan tillkommer en hel drös med andra också... Vänner, arbetskamrater och barnens kamrater. Puh! Bara att ta ett djupt andetag och plöja sig igenom... Nä... Inte i år. Vi har tackat nej till en 40- års fest, barnen börjar växa ifrån kalasandet och vänner får acceptera att det inte blir någon uppvaktning. Det räcker gott med de som är närmast i familjen. Jag orkar inte mer i år - än i allafall.

Firade maken med paket på morgonen och innan middagen så gjorde vi en vända på löpbandet på gymet. Hade förberett en jättegod 3-rättersmiddag. Fisk- och skaldjurssoppa med vitlöksbröd till förrätt, Ugnsbakad lax med rostade rotsaker och grönsallad till varmrätt, slutligen en Marsipantårta till efterrätt. Mums! Bra med fisk och skaldjur, man blir så skönt mätt :)

Känner mig grymt nöjd med att jag snart nått första etappmålet 4 km på 30 minuter.
Idag blev det 3.55 km på 30 minuter. Promenerar 5 minuter i rask takt och därefter springer jag nu 8 minuter innan jag promenerar igen, springer 5 minuter och promenerar igen, sista etappen springer jag så länge jag orkar innan jag avslutar med att promenera och varva ner. Första etappmålet är 4 km och målet att nå är 5 km löpning utan att behöva promenera. Avslutar med lite träning av armar med lätta vikter. Högerarmen är ju inte som förr och det är lite stelt och stramar och drar när jag jobbar med vikterna i maskinerna. Fortfarande får jag inte träna så att jag anstränger den infekterade senan (eller vad det nu är) mellan axel och bröstkorg, men jag kör väldigt lätta vikter och många upprepningar. Känner att det börjar närma sig en ökning av vikterna - det börjar gå lätt :)
Känner av Herceptinet som jag fick igår (även om det inte ska vara några nämnvärda biverkningar). Blir lite mer andfådd när jag tränar. Det var likadant förra gången och gången före det.

Igår vågade jag inte sova när jag kom hem så sent som 15 - resultatet blev att jag gick isäng redan 20:30. Somnade inte så långt efter det och sov hårt ända tills jag vaknade piggelin i morse. Skönt.Tur maken var hemma så att någon gick och la sig efter barnen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar