onsdag 16 mars 2011

Hårväxt

Måste nog ta mig en allvarlig funderare på att gå till en frisör. Maken slängde ur sig en liten kommentar med ett leende som avslöjar att jag inte ser klok ut...
Det är klart att håret växer, och växer, och växer. Det vrider sig i alla riktningar och eftersom allt hår växt ut samtidigt så kör jag lite cool frilla. Bus och lockigt bak medan hårstråna på sidorna än så länge är någorlunda hanterliga och går att hålla nere. Om inte någon korvar upp sig. Uppe på huvudet så står det uppåt. Med lite vax så har det hittills sett rätt coolt ut. Nu börjar lockarna vrida till sig så det kanske inte är den snyggaste "tuppkammen"... Hmmm...
Känner mig inte så sugen på att slänga ut pengarna en frisör vill ha för att trimma till det, men det krävs nog ett proffs för att göra något som liknar en frisyr av typ 5 cm jämnkort risbuske...

Rätt skönt har det ju varit att slippa bry sig. Jag har varit rätt nöjd med att vara superkorthårig. Något jag ju nästan aldrig varit... Hur snabbduschat har det inte varit? Hur snabbtorkat har det inte varit? Hur snabbt har det inte gått att fixa till håret?

Idag har jag varit och haft långlunch med en jättefin vän. Blev förvånad när klockan var 15 när vi började bryta upp... Då har man trevligt. Vi har avhandlat diverse ämnen om livet. Vänner som blivit och kanske fortfarande blir förda bakom ljuset... Hur man kan göra en vän så illa... Hur en man kan göra sin familj så illa... Usch! Barn, stora och små... Vi hade en liten bebis som bordsgranne och då blev det många olika vinklar av barn och föräldraskap som avhandlades :)

2 kommentarer:

  1. Jag känner så väl igen mig vad gäller håret. Det är precis likadant för mig :-) Jag är glad att håret växer förståss men vad skönt det varit att ha så kort hår!! Jag behöver också gå till en frisör så att jag får en frisyr och inte bara HÅR! Kram

    SvaraRadera
  2. Jo, så är det nog Carina - superglädje över hårväxten men när allt växer samtidigt så bli det rätt mycket hår, så kommer lockarna och då blir det väldigt mycket hår... :)
    Kram!

    SvaraRadera