lördag 6 oktober 2012

Lördag med aktivitet... lite väl häftigt kanske?

Idag har det varit ännu en bra dag. Lite väl jobbig blev den, fast det var oplanerat. Vi hade planen klar. Skulle börja flytta in makens kontor. Inte jag då - jag är en ganska bra arbetsledare :)

Det har tagit hela dagen med alla trevliga avbrott för besöken, men det är inte så mycket som återstår innan han kan få ett riktigt trevligt kontor. Vi (jag) har rensat ut en massa böcker som vi ska skänka till barnens skola, de ska bygga upp ett bibliotek som de saknar idag och då är det ju bättre att vi skänker dem dit istället för på återvinningen.

Vips så ringer telefonen och en god vän kommer förbi med sina två hundar så Lissi fick busa av sig i regnrusket. Trevligt, vi drack lite kaffe och pratade en stund. Hon är så fin denna vän.

Hon hinner inte mer än ut genom dörren så dyker andra bekanta upp som vi inte träffat på flera månader. De blev alldeles chockade över att se mig. De hade inte uppfattat att jag blivit sjuk igen så färgen lämnade deras ansikten för en kort stund innan de hämtade sig och vi satt och pratade en stund.

Idag var det egentligen meningen att vi skulle följas till pappas grav, hela familjen med syskonen och mamma. Det är 20 år sedan han gick bort idag. Jag hade redan aviserat att jag nog inte skulle orka med det. Det handlar för mig om det mentala. Jag har nog bara missat något enstaka tillfälle under alla 20 åren så det kändes ändå ok, även om det är en viktig dag. Det har det alltid varit för mig.

Efter att övriga varit där kom de förbi och vi fikade, men efter kaffet var jag så trött att ögonen föll ihop, så de fick åka hem. Jag fick mig en tupplur på någon timme och så blev det Rullkebab till middag - med mamma. Gott.

I morgon ska jag - om jag orkar försöka rensa vår gaaaaaamla dator och så åker den på återvinningen. Den har inte varit igång på flera år men har stått som en påminnelse om det man inte tar sig i kragen och gör... Sedan är kontoret klart :) Det är ingen panik att göra klart det, maken har inte nästa hemmakontorsdag förrän på fredag så jag har gott om tid på mig att greja på i min egen takt. Jag ska absolut inte göra samma misstag som i min förra iver då jag krokade ihop totalt efter en heldag med bild och dokumentsortering på olika usb- minnen.

Bonusen blev också att vi ordnat till det jättemysigt i vårt sovrum. Ingen dator, inga bokhyllor. Vi köpte lite nytt och en vägghängd platt-TV och så har jag haft en lampa väntandes i nästan ett helt år som hade sin givna plats. Nu är det där :) MYS!!!!

Det ska bli skönt med en söndag utan något - precis som idag (hmmmmmm). Men vi kör på det vi vill och orkar. OCH en promenad ska jag ha med rollatorn också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar