tisdag 23 november 2010

Aj, aj, oj, oj...

Tänk hur det kan gå när man investerat... Jag svängde förbi en skoaffär på vägen hem, skulle bara spana lite... Det första jag ser är ett par söta tofflor. De bara måste jag ha. Vi har grymt golvkallt hemma och jag har nött ut ett par varje vinter. En viktig investering...




Det nästa jag ser är en stor röd skylt... 50%... Hmmm, måste kika närmare på detta.... Minsann, jag som är i skriande behov av ett par sköna skor att promenera i. Gympadojorna blir både blöta och kalla nu när det är vinter... Salomon, med Gore Tex... flera modeller radar upp sig, flera färger... Fastnade för två par, men valde till slut ett par med lite skaft.




Efter mat och skjuts av barn till träning så tog jag mig en promenad i snål(snö)blåsten. Efter en stund började min vänstra fotknöl ge signaler.... Efter en halvtimmes promenerande så ger höger häl pulserande signaler om att det är blåsa på g.... Bara att tänka en alternativ väg hem och knata hemåt. Avskavd blåsa på fotknölen och en rejäl blåsa på hälen. Suck! Så går det när man har mina fötter.... Egentligen är det enda som är riktigt funkis på mina hallux-fötter Eccoskor eller liknande, dessa Salomonskor tryckte dock inte på knölarna så jag hoppas att det bara är för att de är nya. Annars blev det dyra 750 kronor för skorna. Bara att sätta på compeed och testa igen.


Det positiva är ju ändå att jag fått en promenad på 50 minuter :)

2 kommentarer:

  1. Jättefina tofflor! Är de med sula under eller helt mjuka? Ser mysiga ut.

    SvaraRadera
  2. De är helt mjuka och helt underbara :)

    SvaraRadera