tisdag 4 december 2012

Sur Tisdag

Finns inte mycket att säga om denna dag. Skitdag kanske. Självömkansdag. Surdag. Tårar har runnit titt som tätt under dagen. Älskade mamma kom och drack lite förmiddagskaffe och herr H tog Lissi på en morgonpromenad. Mamma hade och har jättevärk idag så vi beslöt att vi skulle vara på varsitt ställe, hon kom senare för att hjälpa med middagen, men i övrigt har hon varit "ledig" från sin dotter idag. Innan hon började med maten så tog vi en kopp kaffe och beklagade oss för varandra - rätt skönt faktiskt att få vara pessimist och ha lite klagomur tror jag vi båda tyckte att det var.

Sovit som en kratta under natten, ingen ro att försöka somna om när familjen åkte. Beslöt att rensa den där gamla härken till dator som jag skulle göra. "Allt är inkopplat så det är bara att du gör det när du orkar".... Jo pyttsan.
I min självömkan stapplade jag omkring och samlade ihop kablar, tangentbord, USB:n, mm för att kunna tömma och rädda de foton och dokument som vi vill ha kvar. Arg som ett bi var jag. Åsså tårar som kom allt eftersom. Det är INTE lätt att stoppa in kablar, usb:n och annat pillergöra när man har domnande fingrar och dålig balans att stoppa in sladdar rätt - tur att ingen annan var hemma säger jag bara!

Nu ska vi äntligen skicka gammdatorn till pepparn! Så skönt. Vi har inte använt den på läääänge - den har för länge sedan gått i pension, varför ska man ha en dammsamlare som bara står där och är ful och i vägen - men bilderna är jag rädd om. Nu är de prydligt insatta på uppmärkta USB:n.

Vid 13- tiden hade jag lugnat ner mig så pass att jag lyckades fånga en god granne som gav Lissi en liten kisspromenad och fick sedan en välbehövlig tupplur tills mamma kom vid 15- tiden. Den tuppluren hade jag nog behövt gånger flera idag, men ilska och självömkan förstörde det - jag kunde inte slappna av.

Vilken klagodag det blev. Fast jag kan nog behöva få ha en skitdag jag med.
I morgon Taxol 9 och ÅTERHÄMTNINGSVECKAN börjar. Hoppas bara att jag orkar DM- matchen i innebandy på kvällen - den kraften kan jag behöva ha med mig under veckan som kommer.

4 kommentarer:

  1. Skickar lite styrka, hoppas det blir bättre idag, man måste ha skitdagar för att uppskatta dom bättre dagarna mer <3 Och man får gnälla, du får gnälla hur mycket du vill, ut med skiten bara!
    Många Kramar till dig från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, det var skönt på något märkligt vis att bara få vara helt ur gängorna en dag. Hade bara behövt kunna slappna av och vila - för en övertrött jag är precis som en övertrött bebis...
      Det känns som att mitt behov av sömn har ökat, men jag har inte kommit i ordning med det ännu. Det lär komma så småningom.

      Kram Malin

      Radera
  2. Hej!
    Så ja, nu hade du en skitdag igår! Det behövs det också. Klart att du bryter ihop emellanåt. Nu hoppas vi att det blir bättre och att medicinerna fortsätter hjälpa dig.
    Trist att din mamma är drabbad av värk. Hon behövs ju så väl där för dig. Jag hoppas att både du och din mamma får bättre dagar än surtisdagen!!
    Många styrkekramar, Eva (Halmstad)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva! Jaaa, det var rätt befriande på något sätt att få vara sur och eländig och tycka synd om mig själv en hel dag!
      Älskade mamma får sina skov då och då och det är inte roligt för henne, men hon gör så gott hon kan. Nu får hon stanna hemma hos sig och kurera sig och blir förhoppningsvis bättre i sin värk. Det går rätt bra att vara ensam för mig nu, så det är ingen panik. Hon hjälper till det hon förmår just nu, och det funkar bra för oss båda.

      Tack för kramarna - och flera till dig //Malin

      Radera