fredag 7 december 2012

En fredag med vila

Fredag, vilodag. Så underbart. Jag somnade snabbt igår efter utflykten och ansträngningen efter MR. Märkte inte när make och son kom hem från träningen, inte ens när maken kom och la sig.

Idag har jag verkligen tagit det lugnt. Duschat, sovit, fixat med en tvätt, sovit. Fortfarande, efter 3 tupplurar kan jag sova lite till. Kroppen vill det, då vill jag det. Följde maken på affären för att handla, tänkte att det kunde vara roligt att se lite folk... men trots att jag hade rollatorn med orkade jag inte. Jag behövde in på Apoteket och det var halvdåligt skottat transportvägen mellan ICA och Apoteket, kanske var det ansträngningen som fick mig så ur balans just där och då. Skakig och darrig och andfådd till tusen?
Fick en svettattack, började rent av må illa, satte mig på rollatorn för att vila, men det blev till att gå till bilen och sätta mig där och vänta. Ingen fara med det,  men lite besviken ändå att inte orka hänga med runt i butiken. Det var idag det - nästa gång går det bättre.

Jag får fortsätta min bara vara och vila- dag resten av denna fredag, så hoppas jag orkar se tvillingarnas innebandymatch på förmiddagen och så är vi bortbjudna på middag på lördag kväll. Jag får se till att vila mig i form till båda. Middagen är på "hemmaplan" så det är förhoppningsvis enkelt att ta sig hem när tröttheten tar över. Ska bara gardera med en chaufför som är villig att skjutsa hem mig när batterierna börjar ta slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar